کتاب و روح جسم را آفرید

Soul Made Flesh
داستان تکامل مغز
کد کتاب : 32733
مترجم :
شابک : 978-6005767032
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 380
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب و روح جسم را آفرید اثر کارل زیمر

"و روح جسم را آفرید" به قلم "کارل زیمر"، اثری است که "داستان تکامل مغز" را بازگو می کند. فکر کردن دشوار است، اما قرن ها قلب به عنوان حاکم بدن در نظر گرفته شد، نه مغز. هنگامی که طب، پیرامون مجموعه ای از مایعات بود که عدم تعادل آن ها در ظاهر منشا اصلی همه بیماری ها بود، مغز فقط به عنوان آشیانه ای برای "پمپ ها" در نظر گرفته می شد و فقط مجموعه ای از بطن های مختلف برای توزیع "مایعات حیاتی" به حساب می آمد. اما "توماس ویلیس"، پزشک و دانشمند انگلیسی قرن هفدهم، همه چیز را بطور اساسی زیر و رو کرد.
ورود به زندگی چنین دانشمندی جسور و کنجکاو، که بینش های او برای درک ما از خودمان گاهی رادیکال خواهد بود، به اندازه کافی جذاب است. "کارل زیمر" در "و روح جسم را آفرید"، کار شگفت انگیزی در بازنگری زندگی نامه این پزشک بزرگ انجام می دهد. با این حال، زمینه ای که "توماس ویلیس" در آن کار کرد و تکامل یافت، به خودی خود بسیار قابل توجه است.
"و روح جسم را آفرید" یک کتاب عمیق و جذاب است و چیزی فرای زندگی شخصی "ویلیس"، جنگ داخلی و تأثیرات آن، و وضعیت رو به رشد انجمن سلطنتی است. "کارل زیمر" نشان می دهد که چگونه گروهی از روشنفکران جذاب از همه رقم، که در آکسفورد گرد هم آمده بودند، علاوه بر تأثیر زیادی که بر پزشکی مدرن داشتند، چهره علم را به طور اساسی تغییر دادند. "ویلیس" چیزی بیش از یک فرد کاردان بود، او اولین عصب شناس بود و مطمئنا کارل زیمر در بازگو کردن همه چیز در کتاب "و روح جسم را آفرید" کار بزرگی انجام داده است.

کتاب و روح جسم را آفرید

کارل زیمر
کارل زیمر زادهٔ 1966 ، پدیدآور، روزنامه‌نگار، و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است. وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون کمک‌هزینه گوگنهایم شده‌است.
نکوداشت های کتاب و روح جسم را آفرید
Carl Zimmer's illuminating book charts a fascinating chapter in the soul's journey.
کتاب روشنگر کارل زیمر فصل جذابی را در سفر روح ترسیم می کند.
New York Times Book Review New York Times Book Review

Describes a kind of second Copernican revolution -- one inside the body. Thrilling.
نوع دوم انقلاب کوپرنیکی را توصیف می کند - یک انقلاب درون بدن. هیجان انگیز.
Los Angeles Times Los Angeles Times

قسمت هایی از کتاب و روح جسم را آفرید (لذت متن)
برای اینکه زمان و مکان - مثلا شهر أکسفورد در یک روز تابستانی سال ۱۶۶۲ میلادی - را مجسم کنید، نه تنها چشم و گوش ذهن بلکه بینی ذهن را نیز باید به کار بگیرید . عطر گرم جو و ذرت از قایق های نشسته بر باراندازهای رودخانه تایمز برمی خیزد . بوی گند ماهیان نمک سود آویزان از پیشخوان ماهی فروشان با عطر ملایم نان نانوایی ها در هم آمیخته است . همه جا، بوی پهن به مشام می رسد. از فاضلاب های روباز از چمنزارهای شهر که گاوها در آن چرا می کنند و از خیابان هایی که اسب ها ، واگن ها و کالسکه ها را می کشند. هرازگاه کالسکه ای از دروازه تنگ یکی از دانشکده های آکسفورد به داخل می رود، و در پس دیوارهای بلند و بی پنجره پنهان می شود. دودکش های آشپزخانه دانشکده با دود خود علائمی را به خانه های مجاور ارسال می کنند ، و از آن ها بوی خروس و بریان و گوشت گوسفند یا شاید غازی که دانشجویان از دهکده مجاور ربوده اند به مشام می رسد.