کتاب ادعایی علیه واقعیت

The Case Against Reality
(چرا تکامل، حقیقت را از نگاه ما پنهان کرد)
کد کتاب : 76445
مترجم :
شابک : 978-6227124477
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 327
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ادعایی علیه واقعیت اثر دونالد هافمن

کتاب «ادعایی علیه واقعیت» اثری نوشته «دونالد هافمن» است که نخستین بار در سال 2019 انتشار یافت. «هافمن» در این کتاب، تئوری «غلبه سازگاری بر حقیقت»(FBT) را معرفی می کند، با این توضیح که «انتخاب طبیعی»، توانایی های ادراک در ارگانیسم ها را به گونه ای جهت‌دهی کرده تا تأثیرگذارترین جنبه ها بر مفهوم سازگاری—توانایی بقا و تولید مثل—اهمیتی بیش از سایر جنبه ها داشته باشد. این تئوری برخلاف ایده های سابق درباره رابطه ادراک و تکامل، بیان می کند که ادراک صرفا در خدمت مفهوم «سازگاری» است و نه حقیقت. «هافمن» اذعان می کند که FBT ممکن است متناقض به نظر برسد: «چگونه ممکن است ادراک هایم سودمند باشند اگر واقعی و دقیق نیستند؟» او سپس تلاش می کند این مشکل را با یک تئوری دیگر حل کند: ارگانیسم ها به همان گونه ای نسبت به محیط پیرامون خود واکنش نشان می دهند که انسان ها با صفحات کامپیوتر تعامل می کنند—از طریق نمادهایی که کارایی دارند اما ساز و کارهای درونی کامپیوتر را پنهان می سازند.

کتاب ادعایی علیه واقعیت

دونالد هافمن
دونالد دیوید هافمن (زاده ۲۹ دسامبر ۱۹۵۵) یک روانشناس شناختی آمریکایی و نویسنده علوم عمومی است. او استاد دپارتمان علوم شناختی در دانشگاه کالیفرنیا، ایروین، با انتصابات مشترک در دپارتمان فلسفه، دپارتمان منطق و فلسفه علم و دانشکده علوم کامپیوتر است.هافمن آگاهی، ادراک بصری و روانشناسی تکاملی را با استفاده از مدل‌های ریاضی و آزمایش‌های روان‌فیزیکی مطالعه می‌کند. موضوعات تحقیقاتی او شامل جذابیت چهره، تشخیص شکل، درک حرکت و رنگ، تکامل ادراک و مشکل ذهن و بدن است. او دو کتاب فنی را ...
نکوداشت های کتاب ادعایی علیه واقعیت
With complex and fascinating ideas.
با ایده هایی پیچیده و حیرت انگیز.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A dense, lucid, and often unsettling exploration of how our brains interpret the world.
کاوشی متراکم، گویا و اغلب تشویش آور در مورد این که مغز ما چگونه جهان را تفسیر می کند.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

It dares us to question everything we thought we knew about the world.
این کتاب ما را ترغیب می کند تا تمام چیزهایی را که فکر می کردیم در مورد جهان می دانیم، زیر سوال ببریم.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب ادعایی علیه واقعیت (لذت متن)
آگاهی همچنان یکی از معماهای اسرارآمیز و بزرگ علم محسوب می شود. شماره ویژه 2005 مجله «ساینس»، 125 پرسش علمی را رتبه بندی کرد. جایگاه نخست به این پرسش اختصاص یافت: جهان از چه چیزی ساخته شده است؟ با توجه به این که 96 درصد ماده و انرژی موجود در جهان «تاریک» است، به این معنا که «نسبت به آن در تاریکی به سر می بریم»، این پرسش کاملا استحقاق برنده شدن را داشت.

رتبه دوم به این پرسش اختصاص یافت که: مبنای بیولوژیکی آگاهی چیست؟ این همان پرسشی است که انجمن «هلمهولتس» در پی یافتن پاسخ آن بود. معمایی است که محققان در سراسر جهان همچنان در تلاش برای حل آن هستند.

فرض کنید در حال ساخت یک ایمیل هستید و آیکون مربوط به آن فایل، آبی ر نگ، مستطیلی و در مرکز دسکتاپ شما است. آیا معنایش این است که خود فایل آبی رنگ، مستطیلی و در مرکز رایانه شما قرار دارد؟ البته که نه. رنگ این آیکون، رنگ واقعی آن فایل نیست. شکل و مکان این آیکون، شکل و مکان واقعی آن فایل نیست. در واقع، این فایل هیچ رنگ یا شکلی ندارد و محل قرارگیری بیت های آن در رایانه به مکان قرارگیری آیکون آن روی دسکتاپ ارتباطی ندارد.