کتاب نوروپسیکولوژی تکاملی

Evolutionary Neuropsychology
مقدمه ای بر تکامل ساختارها و کارکردهای مغز انسان
کد کتاب : 82220
مترجم : غلامرضا چلبیانلو
شابک : 978-6222573089
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نوروپسیکولوژی تکاملی اثر فردریک کولیج

فردریک ال. کولیج در کتاب «نوروپسیکولوژی تکاملی» به بررسی منشأ تکاملی ساختارها و عملکردهای کنونی مغز انسان می پردازد و این خاستگاه ها را از اولین اشکال حیات، از طریق رشد آگاهی، تا تفکر انسان مدرن دنبال می کند. یک علم چند رشته ای جدید، عصب روانشناسی تکاملی، یافته های تجربی در زمینه های تکامل، عصب شناسی، علوم شناختی، روانشناسی، انسان شناسی و باستان شناسی را در بر می گیرد و از آنها استفاده می کند. شالوده عصب روانشناسی تکاملی این فرض است که نواحی مغز از نظر عملکردی تخصصی سازگاری هایی هستند که به طور طبیعی در پاسخ به چالش های محیطی مختلف در طول میلیاردها سال تکامل انتخاب شده اند. این سازگاری‌ها و نواحی و مدارهای مغزی آن‌ها اکنون ممکن است عملکردهای جدیدی را انجام دهند که به آن تجسم‌ها می‌گویند و به‌ویژه در عملکردهای شناختی بالاتر نقش دارند. هر کسی که در مورد ریشه های تکاملی مغز و شناخت انسان کنجکاو باشد، از این کتاب لذت خواهد برد، از جمله متخصصان و دانشجویان. کولیج در پیش بینی، مطرح کردن و پاسخ دادن به سوالات پیش بینی نشده مهارت دارد. این متن به بسیاری از سوالات پاسخ می دهد و گفتگوهای جدید و هیجان انگیزی را آغاز خواهد کرد.

کتاب نوروپسیکولوژی تکاملی

فردریک کولیج
فردریک ال. کولیج، پروفسور، روانشناس آمریکایی است که به خاطر کارش در باستان شناسی شناختی شهرت دارد. او از سال 1979 استاد روانشناسی در دانشگاه کلرادو، کلرادو اسپرینگز است. او همچنین برای مرکز علوم شناختی و مغز در موسسه فناوری هند گاندیناگار، هند تدریس می کند.
نکوداشت های کتاب نوروپسیکولوژی تکاملی
This is a fascinating and provocative book about the evolution of the human brain.
این یک کتاب جذاب و تحریک آمیز در مورد تکامل مغز انسان است.
Laith Al-Shawaf

Written with impressive erudition, clarity of thought and fluency of language, Fred Coolidge's Evolutionary Neuropsychology offers an authoritative account of the evolutionary origins of the brain's structures and their specialized functions. Packed with pertinent information, yet highly readable, this book is bound to become a classic introduction to a field that appears bewilderingly complex to the newcomer
عصب روانشناسی تکاملی فرد کولیج که با دانشی چشمگیر، وضوح فکر و روانی زبان نوشته شده است، گزارش معتبری از منشاء تکاملی ساختارهای مغز و عملکردهای تخصصی آنها ارائه می دهد. این کتاب مملو از اطلاعات مرتبط و در عین حال بسیار خواندنی است، مسلما به مقدمه ای کلاسیک برای حوزه ای تبدیل می شود که برای تازه واردان به طرز گیج کننده ای پیچیده به نظر می رسد.
Rudolf Botha

قسمت هایی از کتاب نوروپسیکولوژی تکاملی (لذت متن)