کتاب نیچه

Nietzsche
( فیلسوفان بزرگ )
کد کتاب : 132963
مترجم :
شابک : 978-9643294793
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب نیچه اثر رونالد هایمن

کتاب «نیچه» اثر رونالد هایمن، بخشی از مجموعۀ «فیلسوفان بزرگ» است. هدف از نگارش این مجموعه شکل‌گیری آشنایی اولیۀ خوانندگان عمومی و غیرمتخصص با زندگی و آثار برخی از تأثیرگذارترین متفکران تاریخ فلسفه است. به همین منوال، تمرکز این کتاب بر زندگی، آثار و اهم آراء فریدریش نیچه، فیلسوف آلمانی است؛ فیلسوفی که مبانی فرهنگ و اخلاق غربی را به چالش کشید و ایده‌هایش تا امروز نیز تأثیر عمیقی بر تفکر و فرهنگ مدرن گذاشته است.
این کتاب به شش فصل تقسیم‌شده که هر فصل به یکی از ایده‌های بنیادین فلسفۀ نیچه به‌طور ساده و قابل‌فهم پرداخته است؛ مانند نقد نیچه به مسیحیت، مفهوم ارادۀ قدرت وی، دیدگاه او دربارۀ ابرانسان، تحلیل او از نیهیلیسم، شناخت، تفسیر و شرح نیچه از زندگی مدرن و همچنین تأثیرات او در جنبش‌های مختلف فکری، سیاسی و مذهبی آن دوران. این کتاب همچنین طرحی خلاصه از زندگی‌نامۀ نیچه ارائه می‌دهد که رشد فکری او، مبارزات شخصی و زوال تراژیک او به جنون و دیوانگی را به تصویر می‌کشد. از طرف دیگر رونالد هایمن، زمینه‌های تاریخی و فرهنگی دوران نیچه مانند ظهور ناسیونالیسم، افول دین، پیشرفت علم و گسترش دموکراسی را مختصرا مورد بحث قرار داده است و تا حدی ارتباط افکار و آراء نیچه با بزرگان معاصرش، همچون واگنر و شوپنهاور را بررسی کرده است. به‌طور کلی، هدف این کتاب کوتاه ارائۀ مقدمه‌ای قابل‌فهم بر فلسفۀ نیچه و برانگیختن علاقه و کنجکاوی برای تحقیق و مطالعۀ بیشتر در مورد اندیشه و میراث او است و بدین جهت، رونالد هایمن، در این کتاب به معرفی منابع متعدد و متنوع معتبری برای مطالعات و غور بیشتر در نظریات و آراء نیچه معرفی کرده است تا دریچه‌ای باشد برای پرتاب به دنیای این فیلسوف آلمانی پرطرفدار.

کتاب نیچه

رونالد هایمن
هیگام رونالد هیمن (4 مه 1932 - 20 ژانویه 2019) منتقد، نمایشنامه نویس و نویسنده انگلیسی بود که بیشتر به عنوان یک زندگی نامه نویس شناخته می شد.رونالد هیمن در 4 مه 1932 در هتل ایست کلیف در بورنموث انگلیس متولد شد، هتلی یهودی که توسط مادربزرگش آن موریس تاسیس شده بود. مادر او، سدی، مدیر هتل بود در حالی که پدرش جان، در مشارکتی مشغول کار یک تجارت عتیقه و جواهرات بود. وی در مدرسه سنت پل لندن و در ترینیتی هال، کمبریج تحصیل کرد و در آنجا مدرک کارشناسی را کسب کرد. در سال 1954 و یک مدرک کارشناسی ارشد در ...