کتاب پاسکال

Pascal
  • 27,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: آگه آگه
    نویسنده:
کد کتاب : 82121
مترجم :
شابک : 978-9643294533
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 79
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پاسکال اثر بن راجرز

کتاب «پاسکال» اثری نوشته «بن راجرز» است که اولین بار در سال 1999 به چاپ رسید. «پاسکال»، اندیشمندی اخلاق گرا که پوشیدن لباس های رسمی و شیک را ترویج می کرد، و فردی مسیحی که به تمجید از غرور می پرداخت، شاید یکی از کنایه آمیزترین و جالب ترین فیلسوفان در تاریخ این حوزه گسترده باشد. «بن راجرز» در این کتاب، خرد عمیق اندیشه های «پاسکال» در مورد خطاها و نابخردی های رایج را ارائه می کند—اندیشه هایی که «پاسکال» آن ها را به کار می گرفت تا پندارهای نادرست شکل گرفته در میان نخبگان و دانشمندان را به مرکز توجه بیاورد. «راجرز» با پرداختن به مهم ترین آثار «پاسکال» در کنار زندگی و مسیر حرفه ای او، مخاطبین را به شکلی هنرمندانه با مجموعه ای شگفت آور، بلندپروازانه و همچنان چالش برانگیز از اندیشه های اخلاقی و سیاسی «پاسکال» آشنا می کند.

کتاب پاسکال

نکوداشت های کتاب پاسکال
A superb introduction to Pascal and his thought.
مقدمه ای عالی بر «پاسکال» و اندیشه هایش.
Hachette

Rogers' remarkable guide.
راهنمای فوق العاده «راجرز».
Biblio

An eye-opening account of the work of a marvelous and much neglected thinker.
شرحی آموزنده از آثار اندیشمندی شگفت انگیز که بسیار مورد بی توجهی قرار گرفته است.
Thrift Books

قسمت هایی از کتاب پاسکال (لذت متن)
«بلز پاسکال» را به جهات متعدد به یاد می آوریم. او را در مقام یکی از چهره های برجسته انقلاب های علمی سده هفدهم ستوده اند که کارش نشان دهنده آمیزه ای درخور توجه از نبوغ نظری و عقل عملی است.

«پاسکال» جوانی خشک و عبوس و سر به تو بود، و می بایست بسیاری عامل ها به این «گروش دوم» کمک کرده باشند: مرگ پدرش، تصمیم خواهر محبوبش «ژاکلین» برای این که در صومعه «پور روایال» به هیئت راهبه درآید، و بیماری مزمن خودش.

اما گذشته از این که علت چه باشد، قدر مسلم آن است که این «شب آتشین»، جریان بازمانده از عمر «پاسکال» را زیر و زبر کرد. «پاسکال» این تجربه را بر تکه کاغذی پوستی ثبت کرد که دوخته بر جامه ی مرگ او یافته شد.