کتاب دست بلوط ها را بگیر

Wildoak
کد کتاب : 132973
مترجم :
شابک : 978-6222746292
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 260
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب دست بلوط ها را بگیر اثر سی. سی. هرینگتون

کتاب «دست بلوط‌ها را بگیر»، نوشته‌ی سی سی هرینگتون است که در دسته‌ی ادبیات کودک قرار می‌گیرد. این کتاب داستانی که در انگلیسی با نام «ویلدواک» در سال 2022 به چاپ رسیده، به ارتباط میان انسان و طبیعت می‌پردازد و گره‌خوردن سرنوشت توله پلنگی برفی، کودکی با لکنت زبان و جنگلی باستانی به نام ویلدواک را روایت می‌کند. «دست بلوط‌ها را بگیر» که برای هرینگتون جایزه‌ی کتاب اشنایدر را در سال 2023 به ارمغان آورده است، به ماجرای دختری به نام مگی می‌پردازد که به‌دلیل مشکلی که دارد نمی‌تواند در مدرسه با دوستان خود ارتباط برقرار کند و همین موضوع باعث دوری او از مدرسه و خانواده‌اش می‌شود.
داستان از جایی آغاز می‌شود که لکنت مگی استفنز شرایط حضور در مدرسه را برای او سخت می‌کند. مگی تقریبا هر‌کاری می‌کند تا از صحبت کردن در کلاس دوری کند؛ چون از اینکه توجه دیگران به او جلب شود گریزان است. در این میان پدر مگی که درکی از شرایط دخترش ندارد تهدید می‌کند که او را برای به اصطلاح درمان به مرکزی درمانی می‌فرستد، او با آنکه علاقه‌ای به دور شدن از خانه ندارد، با اکراه با طرح مادرش موافقت می‌کند. مادر مگی از او می‌خواهد تا چند هفته‌ای در هوای تازه جنگل ویلدواک‌ به ملاقات پدربزرگی که تقریبا او را نمی‌شناسد‌ برود. در ادامه‌ی داستان و در جنگل باستانی ویلدواک، مگی پس از مدتی با توله پلنگ برفی رها شده رو‌به‌رو می‌شود، این توله پلنگ در‌واقع متعلق به یک فرد لندنی ثروتمند است که نتوانسته آن را اهلی کند و برای همین در جنگل رهایش کرده. مگی و توله پلنگ برفی ارتباط نزدیکی با هم دارند تا اینکه حضور توله به‌وسیله‌ی اهالی روستا کشف می‌شود.
ویلدواک با داستانی جذاب پیوندهای ظریف دنیای انسان، حیوان و طبیعت را بررسی می‌کند.

کتاب دست بلوط ها را بگیر

سی. سی. هرینگتون
کریستینا در بریتانیا بزرگ شد. او تعطیلات تابستانی خود را در کورنوال گذراند، جایی که عاشق بالا رفتن از درختان و دویدن با پای برهنه در کنار سواحل سنگریزه بود. او عاشق دنیای طبیعی است و معتقد است که داستان‌ها، مانند ریشه‌های یک جنگل باستانی، می‌توانند خوانندگان و شنوندگان را به روش‌های اساسی پیوند دهند. Wildoak اولین کتاب او است. او از دانشگاه آکسفورد در رشته ادبیات انگلیسی فارغ التحصیل شد و از آن زمان برای یک روزنامه کار کرد، به کودکانی که دارای تفاوت های یادگیری بودند، سواد...