کتاب طراحی صحنه در سینما

Designing for Screen
  • 15 % تخفیف
    190,000 | 161,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: روزنه روزنه
    نویسنده: جورجینا شرتر
کد کتاب : 13323
مترجم : رعنا امینی
شابک : 978-9643345358
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب طراحی صحنه در سینما اثر جورجینا شرتر

کتاب طراحی صحنه در سینما اثر جورجینا شرتر، با هدف تأمین بخشی از نیازهای کسانی که، به شکلی مستقیم یا غیر مستقیم در زمینه های مختلف طراحی صحنه سینما و... فعال هستند، نوشته شده است. شرتر در این کتاب، راهکارهای مفید و بینش عمیقی را در مورد طراحی صحنه ارائه داده است.

کتاب طراحی صحنه در سینما (Designing for Screen) می تواند مرجع بسیار خوبی برای آشنایی دانشجویان و علاقمندان به طراحی صحنه، با قوانین، دستورها، استانداردها و توصیه های مربوط به طراحی صحنه و پیاده سازی این مباحث در سینما باشد؛ بنابراین این کتاب وسیله ای مناسب برای انتقال مفاهیم طراحی صحنه به دانشجویان این رشته و نیز بهره مندی کسانی که در این حوزه کار می کنند، است.

کتاب طراحی صحنه در سینما، با مقدمه ای درباره اصول و اهمیت موارد زیباشناسی (رنگ، بافت، نور و محیط) آغاز شده است؛ سپس به ارزش و نقش این موارد در طراحی و ایجاد فضاهایی برای صحنه اشاره می شود؛ همچنین عملکرد و تلاش های بزرگان و اساتید این حوزه نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفته و در نهایت ضمن بررسی مقولات جزئی تر، نکات ظریفی را در خصوص روش های طراحی و انجام پروژه های گوناگون به خوانندگان عرضه می دارد.

گفتنی است که کاربرد بسیاری از معادل های فارسی واژگان لاتین برای مخاطبان این حوزۀ هنری به دلیل عدم کاربرد، ناآشناست، ناگزیر از به کارگیری برابرهای فارسی آن ها خودداری شده است.

کتاب طراحی صحنه در سینما، به بررسی شیوه های طراحی با استفاده از ابزار مختلف می پردازد. در این کتاب به طراحی در فیلم، تلویزیون و ویدئو به عنوان یک مفهوم کلی می پردازیم. همچنین به شما کمک می کنیم تا استعداد طراحی خود را شکوفا کنید. چطور می توان اطلاعاتی که به طراحی کمک می کنند را از فیلم نامه استخراج کرد؟ تم های کلیدی کدام است و چطور می توان آن ها را به مفهومی تبدیل کرد که به بیان داستان کمک کند؟ تحقیق را چطور و چگونه شروع کنیم؟

کتاب طراحی صحنه در سینما

دسته بندی های کتاب طراحی صحنه در سینما