کتاب نه عادت ژاپنی ها

9 HÁBITOS JAPONESES: Que cambiarán tu vida
ایکیگای، هانسی، کینتسوگی، ایچی گوایچی ا، وابی سابی، کاکبو، اوسوجی، شینرین یوکو، کایزن
کد کتاب : 133380
مترجم :
شابک : 978-6222591120
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 110
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب نه عادت ژاپنی ها اثر آندریا رودریگز

«نه عادت ژاپنی‌ها» اثر آندریا رودریگز، کتابی متحول‌کننده است که خوانندگان را با نه عدد از فلسفۀ ژاپنی‌ها در زندگی آشنا می‌کند که ذیل آن، ساختارهای اقتصادی، آموزشی و فرهنگی ژاپن شکل‌گرفته و پیشرفت کرده‌ است. این فلسفه‌ها ژاپن را‌ علی‌رغم کمبود منابع طبیعی و سایر عوامل مهم، به سمت تبدیل‌شدن به یکی از اقتصادهای پیشرو در جهان سوق داده است. بدین جهت کتاب رودریگز، فقط ارائۀ یک‌سری عادات نیست، بلکه یک کاوش روشنگرانه در اصول بنیادی ژاپنی‌ها است که باعث موفقیت و پیشرفت این کشور شده است. برای دستیابی به این هدف، رودریگز به بررسی مفاهیم مختلف ژاپنی مانند «ایکیگای»، «هانسی»، «کینتسوگی»، «ایچی گو ایچی ا»، «وابی سابی»، «کاکبو»، «اوسوجی»، «شینرین یوکو» و «کایزن» می‌پردازد. هر یک از این مفاهیم نقش منحصر‌به‌فردی در پرورش ذهن و بدن دارند که در نهایت به یک رویکرد جامع برای پیشرفت و توسعۀ فردی و جمعی منجر می‌شوند.
به‌عنوان مثال، «ایکیگای» انسان را به یافتن هدف خود در زندگی تشویق می‌کند، در‌حالی‌که «هانسی» بر روی خوداندیشی و بهبود مستمر متمرکز است. «کینتسوگی» زیبایی در آغوش‌گرفتن و پذیرش عیوب را می‌آموزد. از طرف دیگر، «ایچی گو ایچی ا» اهمیت ارزش‌گذاری هر لحظه از زندگی را برجسته می‌کند و «وابی سابی» نشان‌دهندۀ پذیرش گذرا و مقطعی بودن موقعیت‌های شادی یا رنج است. به لحاظ اقتصادی، «کاکبو» یک روش بودجه‌بندی و انضباط مالی محسوب می‌شود. همچنین مفهوم «اوسوجی»، که به عمل تمیز کردن اشاره دارد، نه‌تنها در مورد تمیزی فیزیکی، بلکه در مورد بی‌نظمی ذهن و پاکیزه‌‌کردن آن نیز کاربرد دارد. مفهوم «شینرین یوکو» با معنای حمام‌کردن در جنگل، بر تأثیرات درمانی طبیعت بر آرامش و رفاه تأکید دارد و در‌نهایت، «کایزن» فلسفۀ بهبود مستمر و تغییرات تدریجی را برای کارایی و بهره‌وری بهتر ارائه می‌کند. این اثر رودریگز، گواهی بر قدرت ادغام این عادات در زندگی روزمره است که نقشۀ راهی برای خوانندگان فراهم می کند تا این عادات را توسعه دهند.
در اصل، کتاب «نه عادت ژاپنی‌ها»، پلی بین فرهنگ شرق و غرب می‌زند و پنجره‌ای جدید به سبک زندگی ژاپنی باز می‌کند که مدت‌هاست جهان را مجذوب خود کرده است. این کتاب نه‌تنها روایت عادات ژاپنی و آموزش‌ آن‌ها، بلکه یک الهام‌بخش عملی نیز می‌باشد و خوانندگان را تشویق می‌کند تا این عادات را برای وضوح ذهنی، رفاه جسمی و تعادل عاطفی اتخاذ کنند. بدین جهت این کتاب یک دعوت برای اجرای فلسفه‌های ژاپنی مطمئن و آزمایش‌شده در طول زمان است که قدرت تغییر وجود فردی به سوی زندگی بهتر را دارند.

کتاب نه عادت ژاپنی ها