کتاب دنیا تا دیروز

The world until yesterday
(آنچه از جوامع سنتی می آموزیم)
کد کتاب : 61538
مترجم :
شابک : 978-6002537676
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 512
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دنیا تا دیروز اثر جرد دایموند

بسیاری از ما ویژگی های جامعه مدرن خود را بدیهی می دانیم، از سفر هوایی و مخابرات گرفته تا سواد و چاقی. با این حال، تقریبا در تمام شش میلیون سال زندگی خود، جامعه بشری هیچ یک از این چیزها را نداشت. در حالی که شکافی که ما را از اجداد اولیه‌مان جدا می‌کند، ممکن است به طور غیرقابل اتصال به نظر برسد، ما می‌توانیم نگاهی اجمالی به سبک زندگی سابق خود در آن جوامع عمدتا سنتی داشته باشیم که هنوز یا اخیرا وجود دارند. جوامعی مانند جوامع کوهنوردی گینه نو به ما یادآوری می‌کنند که همین دیروز بود - در زمان تکامل - که همه چیز تغییر کرد و ما مدرن‌ها هنوز بدن‌ها و شیوه‌های اجتماعی داریم که اغلب با شرایط سنتی سازگارتر است تا با شرایط مدرن. تصویری دست اول از گذشته بشر، همانطور که برای میلیون ها سال بوده است - گذشته ای که عمدتا ناپدید شده است - و به این می پردازد که تفاوت بین آن گذشته و حال ما برای زندگی امروز ما چه معنایی دارد.
این کتاب شخصی‌ترین کتاب جارد دایموند تا به امروز است، زیرا او به طور گسترده از دهه‌ها کار میدانی خود در جزایر اقیانوس آرام و همچنین شواهدی از اینویت، سرخپوستان آمازون، مردم کالاهاری سان و دیگران استفاده می‌کند. دیاموند جوامع سنتی را رمانتیک نمی کند – در نهایت، ما از برخی از اعمال آنها شوکه شده ایم – اما او متوجه می شود که راه حل های آنها برای مشکلات جهانی بشری مانند تربیت کودک، مراقبت از سالمندان، حل اختلاف، خطر و آمادگی جسمانی چیزهای زیادی برای آموزش دارد. ما کتاب «دنیا تا دیروز» کتابی محرک، روشنگر، سرگرم‌کننده، و جذاب است.

کتاب دنیا تا دیروز

جرد دایموند
جرد دایموند، زاده ی 10 سپتامبر 1937، دانشمند و نویسنده ای آمریکایی است.دایموند در بوستون به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه هاروارد در سال 1958 و دکترای خود را در فیزیولوژی و بیوفیزیک غشاء از دانشگاه کمبریج در سال 1961 گرفت. دایموند پس از فارغ التحصیلی از کمبریج، به عنوان محقق به دانشگاه هاروارد بازگشت و تا سال 1965 در آنجا به فعالیت ادامه داد. او در سال 1968 استاد فیزیولوژی دانشکده ی پزشکی دانشگاه کالیفرنیا شد. دایموند در سال 1999 مدال ملی دانش را کسب کرد و در سال 2009 دکترای اف...
نکوداشت های کتاب دنیا تا دیروز
Challenging and smart
چالش برانگیز و هوشمندانه
Minneapolis Star Tribune

As always, Diamond manages to combine a daring breadth of scope, rigorous technical detail and personal anecdotes that are often quite moving.
مثل همیشه، دایموند موفق می شود گستره جسورانه، جزئیات فنی دقیق و حکایات شخصی را که اغلب کاملا تکان دهنده هستند ترکیب کند
Cleveland Plain Dealer

قسمت هایی از کتاب دنیا تا دیروز (لذت متن)
این فرودگاه هم توی پورت مورزبی پایتخت پاپوا بود و دیدن این صحنه در آن برای هرکسی که اندک آشنایی با تاریخ پاپوا داشته باشد واقعا جالب و حیرات انگیز است. چه برسد به من که خودم پیش تر در سال ۱۹۶۴ و زمانی که این کشور هنوز در تملک استرالیا بود به آن مسافرت کرده بودم. دست خودم نبود و یکبند این تصاویر پیش چشمم را با عکس هایی مقایسه می کردم که نخستین «کاشفان» استرالیایی کوهستان های گینۀ نو در سال ۱۹۳۱ از آنجا گرفته بودند. سرزمین هایی که در همان زمان یک میلیون روستانشین ساکن آن هنوز انگار در دوران باستان می زیستند و افزار سنگی را به کار می بردند. در تمامی عکس هایی که از ساکنان کوهستان گینه گرفته شده، همه شان با هراس و نگرانی به دوربین نگاه می کنند. آدم هایی که هزاره را به سر آورده و چندان هم خبری از دنیای بیرون از سرزمین خود نداشته اند.