کتاب فرشتگان بهتر ذات ما

The Better Angels of Our Nature
(چرا خشونت کاهش یافته است)
کد کتاب : 50153
مترجم :
شابک : 978-6226310239
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1237
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نامزد جایزه کتاب علوم جامعه سلطنتی سال 2012

نامزد جایزه جولیا وارد هاو سال 2012

نامزد جایزه بهترین کتاب ایده ها سال 2012

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

نامزد جایزه بهترین اثر غیرداستانی ساموئل جانسون (بیلی گیلفورد)

معرفی کتاب فرشتگان بهتر ذات ما اثر استیون پینکر

کتاب «فرشتگان بهتر ذات ما» اثری نوشته ی «استیون پینکر» است که نخستین بار در سال 2010 منتشر شد. چه این موضوع را باور کنیم و چه نه، ما امروزه احتمالا در حال تجربه ی مسالمت آمیزترین لحظات در تاریخ گونه ی خود هستیم. «استیون پینکر» در این کتاب جذاب و جنجال برانگیز نشان می دهد که علیرغم اخبار بی پایان درباره ی جنگ، جنایت، و تروریسم، سطح خوشنت در جامعه ی انسان ها در مقایسه با اعصار گذشته، در واقع کاهش یافته است. این اثر بلندپروازانه از طریق تحلیل پندارهای نادرست درباره ی خشونت ذاتی انسان ها و بلای مدرنیته، به کاوش در سرشت انسان می پردازد و به واسطه ی تلفیق روانشناسی و تاریخ، تصویری شگفت انگیز را از جهانی متمدن خلق می کند.

کتاب فرشتگان بهتر ذات ما

استیون پینکر
استیون آرتور پینکر (به انگلیسی: Steven Arthur Pinker) (زادهٔ ۱۸ سپتامبر ۱۹۵۴) زبان‌شناس، روان‌شناس تجربی، دانشمند علوم شناختی کانادایی-آمریکایی و نویسندهٔ کتاب‌های معروف علمی است.او استاد دانشگاه هاروارد و استاد خانوادهٔ جوهستون در گروه روانشناسی دانشگاه هاروارد است. او به دلیل طرفداری از روانشناسی تکاملی و نظریهٔ محاسباتی ذهن، مشهور است.او استاد دانشکدهٔ روان‌شناسی دانشگاه هاروارد است و به خاطر فعالیتش در روانشناسی تکاملی و نظریه محاسباتی ذهن شناخته شده‌است. تخصص او ...
نکوداشت های کتاب فرشتگان بهتر ذات ما
A provocative history of violence.
تاریخی برانگیزاننده از خشونت.
Barnes & Noble

The most inspiring book I've ever read.
الهام بخش ترین کتابی که تا به حال خوانده ام.
Bill Gates

For anyone interested in human nature, the material is engrossing.
این کتاب برای هر کسی که به سرشت انسان علاقه دارد، هیجان انگیز است.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب فرشتگان بهتر ذات ما (لذت متن)
اگر باورهای یک شخص را به چالش بکشید، جایگاه، موضع و قدرت او را به چالیش کشیده اید. و وقتی آن باورها بر اساس چیزی جز ایمان شکل نگرفته باشند، به شکل پیوسته شکننده خواهند بود.

چرا گسترش و پراکندگی ایده ها و انسان ها به اصلاحاتی می انجامد که خشونت را کاهش می دهد؟ پاسخ های متعددی وجود دارد. بدیهی ترین آن ها، از بین رفتن جهل و خرافات است.

با شک گرایی باید آغاز کرد. تاریخ شرارت های انسان، و تأثیری پذیری ما از توهم ها و پندارهای نادرست به ما نشان می دهد که مردان و زنان در مقابل اشتباه کردن مصون نیستند.