کتاب انقراض ششم

The sixth extinction
کد کتاب : 133840
مترجم :
شابک : 978-6226199995
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 298
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 8 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

انقراض ششم
The Sixth Extinction
تاریخ غیرطبیعی
کد کتاب : 28364
مترجم :
شابک : 978-6220403050
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 359
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 8 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

انقراض ششم
The Sixth Extinction
یک تاریخ غیرطبیعی
کد کتاب : 26234
مترجم :
شابک : 978-6004055468
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب انقراض ششم اثر الیزابت کلبرت

انقراض ششم کتاب مهم در مورد آینده جهان است؛ در مورد تلفیق تاریخ فکری و طبیعی و گزارش میدانی با روایتی قدرتمند از انقراض گسترده ای که در برابر چشمان ما اتفاق می افتد.
در طول نیم میلیارد سال گذشته ، پنج انقراض دسته جمعی اتفاق افتاده است ، در زمانی که تنوع زندگی روی زمین به طور ناگهانی و چشمگیری کاهش یافت. دانشمندان در سراسر جهان در حال کنترل ششمین انقراض هستند که پیش بینی می شود ویرانگرترین رویداد انقراض از زمان برخورد سیارک ها که به نابودی دایناسورها منجر شد باشد. این بار ، فاجعه ما هستیم. کتاب انقراض ششم ، که دو بار برنده جایزه مجله ملی شده است و نویسنده ی نیویورکر آن الیزابت کولبرت از تعداد زیادی از محققان در حوزه های گوناگونی استفاده کرده و بسیاری از آنها را در این زمینه همراهی می کند: زمین شناسانی که بخش های عمیق اقیانوس را مطالعه می کنند ، گیاه شناسانی که خطوط درخت هایی که بر آندز رشد می کنند را دنبال می کنند و زیست شناسان دریایی ای که از صخره بزرگ سد غواصی می کنند. او دوازده گونه را به ما معرفی می کند ، برخی از آنها از بین رفته اند ، برخی دیگر با انقراض روبرو هستند ، از جمله قورباغه طلای پاناما ، مرجان استاگورن ، اوک بزرگ و کرگدن سوماتران. از طریق این داستان ها ، کولبرت گزارشی تکان دهنده از ناپدید شدن های رخ داده در اطراف ما ارائه می دهد و روند انقراض را به عنوان یک مفهوم ، از اولین بیان آن توسط ژرژ کووویر در پاریس انقلابی تا امروز ، ردیابی می کند. انقراض ششم احتمالا ماندگارترین میراث بشریت است. همانطور که کولبرت مشاهده می کند ، ما را وادار می کند که در مورد سوال اساسی انسان بودن به چه معنایی است ، دوباره فکر کنیم.

کتاب انقراض ششم


ویژگی های کتاب انقراض ششم

برنده ی جایزه ی پولیتزر غیرداستانی سال 2015

نامزد جایزه Kirkus

برنده ی جایزه A NATIONAL BOOK CRITICS CIRCLE AWARD FINALIST

از پرفروش های نیویورک تایمز

جزو ده کتاب برتر سال نیویورک تایمز

نکوداشت های کتاب انقراض ششم
Fascinating.
خیره کننده.
USA Today USA Today

Your view of the world will be fundamentally changed.
نگاهتان به زندگی کاملا تغییر خواهد کرد.
Seattle Times

Surprisingly breezy, entirely engrossing, and frequently entertaining.
به طرز شگفت آوری لطیف، کاملا جذاب و سرگرم کننده.
 Boston Globe Boston Globe

قسمت هایی از کتاب انقراض ششم (لذت متن)
نشان داد. یک دانشجوی جوان آمریکایی به صورت اتفاقی درباره قورباغه های جنگل های استوایی منطقه مطالعه می کرد. او مدتی به ایالات متحده رفت تا پایان نامه خود را بنویسد و وقتی بازگشت نه قورباغه ای پیدا کرد نه دوزیست دیگری. نمی دانست چه خبر شده، اما چون برای مطالعات خود قورباغه لازم داشت راهی محوطه دیگری در مناطق شرقی تر شد. ابتدا به نظر می رسید قورباغه های محوطه جدید صحیح و سالم اند، اما همان اتفاق دوباره رخ داد: قورباغه ها ناپدید شدند. مصیبت در سراسر جنگل استوایی گسترش یافت تا این که در سال ۲۰۰۲ قورباغه های تپه ها و نهرهای حول و حوش شهر کوچک سانتافه، تقریبا در فاصله هشتاد کیلومتری غرب ال بایه، یکسره نیست شدند. در سال ۲۰۰۴ چند لاشه اطراف شهر کوچک ال کوپه، در نزدیکی ال بایه، دیده شد.

برای اولین بار در مجله ای که راجع به طبیعت بود و برای کودکان، و من آن را از بچه هایم گرفته بودم، درباره قورباغه های ال بایه مطلبی خواندم.مقاله که تصاویر تمام رنگی از قورباغه طلایی پاناما و دیگر گونه ها با رنگ های درخشان داشت داستان شیوع این مصیبت و تلاش های زیست شناسان برای مقابله با آن را بازگو می کرد. زیست شناسان به آزمایشگاهی جدید در ال بایه امید بسته بودند، اما این آزمایشگاه | به موقع آماده نشد. هرچند جایی برای نگهداری از این جانوران نداشتند، می خواستند تا حد امکان نجاتشان دهند.