کتاب رنج و سکوت

Say Nothing
(داستانی واقعی از قتل و خاطره)
کد کتاب : 42626
مترجم :
شابک : 978-6227425239
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 455
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نامزد جایزه ملی کتاب آمریکا سال 2019

برنده جایزه اورول سال 2019

نامزد جایزه ادبی دیتون سال 2020

نامزد جایزه ملی حلقه منتقدان سال 2019

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

نامزد جایزه Kirkus

معرفی کتاب رنج و سکوت اثر پاتریک رادن کیف

کتاب «رنج و سکوت» اثری نوشته ی «پاتریک رادن کیف» است که اولین بار در سال 2018 به انتشار رسید. ربایش «جین مک کانویل»، یکی از بدنام ترین برهه ها در جنگی مرگبار در ایرلند بود که اکنون با نام «درگیری ها» شناخته می شود. همه در همسایگی او می دانستند که «ارتش جمهوری خواه ایرلند» مسئول این اتفاق است. اما در اتمسفری سرشار از هراس و پارانویا، هیچ کس جرأت صحبت کردن درباره ی این موضوع را نداشت. در سال 2003، پنج سال بعد از این که صلحی شکننده در ایرلند شمالی به وجود آمد، مجموعه ای از استخوان های انسان در یک ساحل پیدا شد. فرزندان «مک کانویل» مطمئن بودند که این استخوان ها به مادرشان تعلق دارد. این کتاب جذاب از «پاتریک رادن کیف» درباره ی درگیری های ویرانگر در ایرلند شمالی و عواقب آن، از ماجرای «مک کانویل» به عنوان نقطه ی شروع داستان جامعه ای استفاده می کند که از جنگ های چریکی خشونت آمیز زخم خورده است.

کتاب رنج و سکوت

پاتریک رادن کیف
پاتریک رادن کیف (متولد 1976) نویسنده و روزنامه نگار تحقیقی آمریکایی است. وی علاوه بر نویسندگی سه کتاب، به طور گسترده در بسیاری از نشریات از جمله نیویورکر ، اسلیت و مجله نیویورک تایمز می نویسد.کیف در ماساچوست بزرگ شد و در سال 1999 مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد. او مدرکی هم را از دانشکده حقوق ییل ، و همچنین مدرک روابط بین الملل از دانشگاه کمبریج ، و کارشناسی ارشد از دانشکده اقتصاد لندن دریافت کرد. وی کمک هزینه های تحصیلی زیادی از جمله از بنیاد بورس تحصیلی مارشال ، بنیاد گوگن...
نکوداشت های کتاب رنج و سکوت
A stunning narrative about a notorious killing in Northern Ireland.
روایتی خیره کننده درباره ی قتلی بدنام در ایرلند شمالی.
Barnes & Noble

Cleverly structured.
با ساختاری هوشمندانه.
New York Times New York Times

Masterly.
استادانه.
The Economist

قسمت هایی از کتاب رنج و سکوت (لذت متن)
به دنیا آوردن ده فرزند-از بزرگ کردنشان که بگذریم-حقیقتا بردباری غیر قابل تصوری می طلبد اما به یاد داشته باشید که «جین» در شهر «بلفاست» سال 1972 زندگی می کرد که خانواده ها اغلب پرجمعیت و شلوغ بودند، بنابراین انتظار نداشت برای این کار به او جایزه بدهند و البته که ندادند.

اوضاع شبیه شعری آشفته بود: چند کودک سوار بولدوزری شده بودند که جلوی ساختمانی رها شده بود. آن ها شادمانه به سمت خیابان «بلفاست» غربی می راندند که هم وطن هایشان با جیغ و فریاد آنجا جمع شده بودند اما ناگهان کنترل آن ماشین غول پیکر از دست بچه ها در رفت و محکم به تیر چراغ برق خورد. همان موقع یک نفر کوکتل مولوتفی به سمت بولدوزر پرتاب کرد و شعله های آتش به هوا برخاست.

اما وقتی در را باز کردند، دار و دسته ای آدم به داخل خانه هجوم آوردند. این اتفاق آنقدر ناگهانی پیش آمد که هیچ کدام از بچه ها نفهمیدند آن ها دقیقا چند نفر بودند؛ حدود هشت نفر یا شاید هم ده، دوازده نفر زن و مرد بودند. بعضی هایشان نقاب به صورت داشتند و بقیه هم جوراب روی سرشان کشیده بودند که چهره هایشان را خبیث کرده بود. دست کم یکیشان اسلحه داشت.