کتاب امریکانا

Americanah
کد کتاب : 2241
مترجم :
شابک : 978-9641741909
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 576
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

برنده ی جایزه «حلقه منتقدین کتاب آمریکا» سال 2013

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب امریکانا اثر چیماماندا انگزی آدیچی

کتاب «امریکانا» رمانی نوشته ی «چیماماندا انگزی آدیچی» است که اولین بار در سال 2013 منتشر شد. دختری زیبا و با اعتماد به نفس به نام «ایفملو»، پانزده سال پیش نیجریه را ترک کرد و اکنون در دانشگاه «پرینستون» تحصیل می کند. پسری جذاب و مهربان به نام «اوبینزی»، عشق دوران نوجوانی «ایفملو» بود؛ او امید داشت که به آمریکا برود و به «ایفملو» بپیوندد اما شرایط پیش آمده پس از وقایع یازده سپتامبر، امیدهای او را از بین برد. سال ها بعد، وقتی آن ها در نیجریه یکدیگر را می بینند، درمی یابند که هر دو تغییرات زیادی را تجربه کرده اند. «اوبینزی» حالا به همان «مرد بزرگ» و موفقی تبدیل شده که مایه ی تمسخر خودش در سال های جوانی بود، و «ایفملو» نیز به «امریکانا» تبدیل شده است: نسخه ای متفاوت از خویشتن قبلی اش، با لهجه و نگرشی جدید. این دو شخصیت همزمان با یادآوری عشق قدیمی خود—هم نسبت به زادگاهشان و هم به یکدیگر—باید با بزرگترین چالش زندگیشان مواجه شوند.

کتاب امریکانا

چیماماندا انگزی آدیچی
چیما ماندا گزی ادیشی (چیماماندا نگزی آدیچی) ، زاده ی 15 سپتامبر 1977، رمان نویس، نویسنده ی ادبیات غیرداستانی و داستان کوتاه اهل نیجریه است. ادیشی در رشته ی داروسازی در دانشگاه نیجریه تحصیل کرده است. او در سال 2003، موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته ی نویسندگی خلاق از دانشگاه جان هاپکینز شد و در سال 2008، فوق لیسانس خود را در رشته ی مطالعات آفریقا از دانشگاه ییل گرفت. ادیشی در نیجریه، کارگاه های نویسندگی برگذار می کند و در ایالات متحده زندگی می کند.
نکوداشت های کتاب امریکانا
A searing story of love and race.
داستانی پرالتهاب درباره عشق و نژاد.
Penguin Random House Penguin Random House

A superb dissection of race in the UK and the USA.
یک کالبدشکافی خارق العاده از مفهوم نژاد در بریتانیا و ایالات متحده.
Guardian Guardian

Capacious, absorbing and original.
وسیع، جذاب و بدیع.
NPR NPR

قسمت هایی از کتاب امریکانا (لذت متن)
از کشوری آمدم که نژاد در آن، یک مسئله یا مشکل نبود؛ خودم را سیاه پوست در نظر نمی گرفتم، و فقط زمانی سیاه پوست شدم که به آمریکا آمدم.

و بعد اندکی بیشتر گوش کن. گاهی اوقات آدم ها فقط می خواهند حرفشان شنیده شود.

دروغ گفتن به غریبه ها چقدر آسان بود، این که نسخه هایی خیالی از زندگیمان را برای غریبه ها به وجود آوریم.