کتاب ژن، تاریخ خودمانی

The Gene: An Intimate History
کد کتاب : 30509
مترجم :
شابک : 978-6001051579
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 815
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

ژن
The Gene: An Intimate History
(تاریخ خودمانی)
کد کتاب : 19670
مترجم :
شابک : 978-6001051425
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 820
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ژن اثر سیدارتا موکرجی

سیدارتا موکرجی زندگی نامه ای از ژن را با همان مهارت، درخشانی و روشنی بیوگرافی سرطان خود نوشته است. موکرجی با درهم بافتن علم ، تاریخ اجتماعی و روایت شخصی تلاش می کند برای ما در مورد یکی از مهمترین پیشرفتهای مفهومی در دوران مدرن ، توضیح دهد تا ما بتوانیم وراثت انسانی و تأثیر شگفت آور آن را بر زندگی ، شخصیت ، هویت ، سرنوشت و انتخابمان درک کنیم. .
در طول روایت ، داستان خانواده خود موکرجی ― با سابقه ی غم انگیز و گیج کننده ی بیماری روانی آن T مانند یک خط قرمز و روشن ، ما را به یاد بسیاری از سوالاتمان می اندازد که توانایی ترجمه علم ژنتیک از آزمایشگاه به جهان واقعی را ممکن می سازد. او با نثری عالی و غریزه ی ذاتی برای دراماتیک نوشتن ، قرن ها تحقیق و آزمایش را توصیف می کند ... از ارسطو و فیثاغورس گرفته تا مندل و داروین ، از بووری و مورگان گرفته تا کریک ، واتسون و فرانکلین ، تا مبتکران انقلاب قرن بیست و یکم که از ژنوم انسان نقشه برداری کردند.
کتاب ژن (تاریخ خودمانی) تاریخ علم ژنتیک را با چنین هوشمندی ، قابل دسترسی بودن و دلسوزی تمام ارائه داده است...که یک موفقیت خارق العاده است. این کتاب برای کسانی که هیچ چیزی از ژنتیک نمی دانند هم جذاب و قابل فهم است. ، ژن برای هر کسی که دغدغه ی آینده ی بشریت را دارد کتابی لازم و ضروری است. این کتاب از کتبدانش زمان ما است که توسط یک استاد صمیمانه توضیح داده شده است.

کتاب ژن

سیدارتا موکرجی
سیدارتا موکرجی (بنگالی:متولد سال ۱۹۷۰) پزشک، سرطان‌شناس و یک نویسنده هندی‌آمریکایی است. او با نوشتن کتاب پادشاه همهٔ امراض: زندگینامه‌ای در وصف سرطان (۲۰۱۰) که در سال ۲۰۱۱ میلادی برندهٔ جایزه پولیتزر در بخش آثار غیرداستانی شد به شهرت رسید. موکرجی در این کتاب، تاریخ ۴۰۰۰ ساله‌ای از سرطان را روایت می‌کند. در سال ۲۰۱۵، فیلم مستندی بر اساس این کتاب توسط کن برنز برای شبکهٔ تلویزیونی پی‌بی‌اس ساخته شد.
نکوداشت های کتاب ژن
Mukherjee has a gift for making gripping, vivid narrative out of the cataclysmic but largely invisible drama of molecular biology.
موکرجی استعداد زیادی برای ساختن روایتی فریبنده و واضح از درام فاجعه انگیز اما نامرئی زیست شناسی مولکولی دارد.
Time Time

Mukherjee contends that while genetic theories have provided crucial medical insights, they have also fueled the depraved thinking that reached its nadir in eugenics.
موکرجی ادعا می کند که گرچه نظریه های ژنتیک بینش پزشکی مهمی را ارائه داده اند ، اما آنها همچنین به تفکر فاسدی که در علوم بنیادی به حضیض خود رسیده است ، دامن می زنند.
Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب ژن (لذت متن)
روزی در اواخر بهار سال ۱۸۵۰، مندل، مشتاقانه در جلسه ی امتحان کتبی مخصوص آموزگاران، که در شهر برون برگزار می شد، حضور پیدا کرد، اما مردود شد، و نمره اش، به خصوص در امتحان زمین شناسی، تا سطح قبولی فاصله ی زیادی داشت. ممتحن او، ضمن تقبیه کیفیت نوشتاری مندل، این گونه اظهار نظر کرد، «خشک، نامفهوم، مه آلود و مبهم.» روز بیستم ژوئیه، در بحبوحه ی گرمای خفقان آور اطریش، مندل برای شرکت در بخش شفاهی امتحان به شهر وین رفت، و روز شانزدهم اوت در جلسه ی امتحان حاضر شد. این بار، نتیجه ی حاصل، به خصوص در رشته ی زیست شناسی، | حتا بدتر از امتحان کتبی بود. وقتی از او خواستند پستانداران را طبقه بندی کند، شرح ناقص و مضحکی ارائه داد گروهی را حذف کرده بود، گروه دیگری را از خودش درآورده بود، کانگورو را با سگ آبی در یک گروه، وخوک و فیل را هم در گروه دیگری، همسان دیده بود. مندل این بار هم نتوانست به نمره ی قبولی برسد و مردود شد.

در ماه اوت، مندل با در دست داشتن کارنامه ی امتحانش به برنو بازگشت. رأی ممتحنان روشن و شفاف بود: اگر قرار باشد به او اجازه ی تدریس داده شود، باید در زمینه ی علوم طبیعی آموزش هایی به مراتب پیشرفته تر از آنچه که در کتابخانه ی کلیسا و باغچه ی دیوارکشیده اش در دسترس وی بود، ببیند و دوباره در امتحان ویژه شرکت کند. بر این اساس، مندل درخواستی به منظور دریافت پذیرش در رشته ی علوم طبیعی برای دانشگاه وین ارسال کرد. این بار هم با پادرمیانی اسقف اعظم و نوشتن چندین سفارش نامه، راه برای مندل باز شد و او در رشته ی زیست شناسی دانشگاه وین پذیرفته شد.