کتاب مبانی هنرهای تجسمی

Visual Arts
کد کتاب : 133779
شابک : 978-6222187989
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 210
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مبانی هنرهای تجسمی اثر آتوسا اعظم کثیری

اصول، قواعد و دستور زبان بصری که «مبانی هنرهای تجسمی» نامیده می‌شود، امروزه به صورت‌های مختلف مورد ارزیابی و بازسازی قرارگرفته و با تجربیات نوین هنرهای پسامدرن در هم آمیخته شده است که همواره دانستن آن‌ها برای درک آثار هنری و نیز خلق نمونه‌های زیبای هنری به‌نوعی ضرورت دارد؛ در این کتاب برآنیم که این دستورات را با بیانی بسیار ساده و کاربردی به هنرجویان و علاقه‌مندان آثار هنری معرفی نماییم. البته در این اثر کوشیده‌ایم شرح نظری مسائل بنیادین مرتبط با هنرهای تصویری را با مثال‌های عملی از آثار هنری هنرمندان جهان و ایران همراه کنیم تا هم از جذابیت بالاتری برخوردار باشد و هم با مشاهدۀ کاربرد عملی آن‌ها، دریافت این مفاهیم بنیادین به سهولت صورت گیرد.
در این کتاب مبنای مطالعۀ مبانی هنرهای تجسمی را بر اساس مفاهیم «عناصر تجسمی» و «عوامل تجسمی» قرار داده‌ایم و نیز با رویکرد نظری و کاربردی به این موضوع پرداخته شده است. همچنین کتاب پیش‌رو در پنج فصل تنظیم شده؛ در فصل نخست به ماهیت و مولفه‌های بنیادین هنرهای دوبعدی و سه‌بعدی پرداخته خواهد شد. فصل دوم و سوم به شرح نسبتا مفصلی از عناصر و عوامل تجسمی اختصاص دارد. در فصل چهارم به‌صورت جداگانه و همراه با مثال‌های متعدد تصویری، کاربرد مبانی را در ترکیب‌بندی آثار نقاشی بررسی می‌کنیم؛ همچنین در فصل پنجم به تأثیر کاربرد مبانی صوری هنر در انتقال مفاهیم و اندیشه‌های هنرمند می‌پردازیم. امید است که این نوشتۀ مختصر و کاربردی، علاقه‌مندان هنر را در درک و لذت بردن بیشتر از آثار هنری یاری کند.

کتاب مبانی هنرهای تجسمی

آتوسا اعظم کثیری
آتوسا اعظم کثیری ، متولد 1356 ،استادیار گروه آموزشی گرافیک دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی است. او مدرککارشناسی ارتباط تصویری ،کارشناسی ارشد تصویرسازی ودکترای مطالعات عالی هنر ، همگی از دانشگاه تهران را دارد.
دسته بندی های کتاب مبانی هنرهای تجسمی