کتاب مردان قدرت طلب

Strongmen: How They Rise, Why They Succeed, How They Fall
چطور ظهور می کنند، چرا موفق می شوند و چطور سقوط می کنند
کد کتاب : 134928
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6220404965‬‬
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 359
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب مردان قدرت طلب اثر روت بن گیات

کتاب «مردان قدرت‌طلب چطور ظهور می‌کنند، چرا موفق می‌شوند و چطور سقوط می‌کنند»، کتابی نوشته روت بن گیات است که دلایل شکل‌گیری دیکتاتوری‌ها و سپس سقوط آن‌ها را بررسی می‌کند. این کتاب در نقد جریان راست افراطی و اختلال‌هایی است که در روند دموکراسی ایجاد می‌کند. بن گیات که تفکرات چپ‌گرایانه دارد، براساس مجموعه داده‌ها، اسناد بایگانی‌شده، پژوهش در حوزه تاریخ، مطالعات جنسینی، علوم‌سیاسی، فرهنگ بصری و… این کتاب را نوشته است. اما نویسنده علاوه‌بر این منابع، گفت‌و‌گوهایی هم با افرادی که دوران حکومت قدرت‌طلبان را تجربه کرده‌اند‌ انجام داده و از تجربیات این دست از افراد نیز در تبیین نظریه خود استفاده کرده است.
روت بن گیات با مطالعات تاریخی که دارد، از تجزیه‌و‌تحلیل همه‌چیز، از جنسیت گرفته تا فساد و تبلیغات استفاده می‌کند تا توضیح دهد که شخصیت‌های سیاسی دیکتاتور چه کسانی هستند. بن گیات در پی آن است تا این موضوع را اثبات کند که اقتدارگرایان چگونه تاریخ و خواسته‌های توده مردم را برای به دست آوردن قدرت به هر قیمتی دستکاری می کنند. همچنین بن گیات در «مردان قدرت‌طلب» با استدلال‌های که می‌آورد این کتاب را به اثری تاریخی درباره خشونت تبدیل کرده است.
نویسنده در «مردان قدرت‌طلب»، به کشورهایی از روسیه تا هند و ترکیه تا آمریکا اشاره می‌کند که توسط مردانی اداره می‌شوند که جذابیت پوپولیستی را با سیاست استبدادی ترکیب کرده‌اند و کشورهای همسایه خود را تغییر‌شکل داده و فرقه‌هایی در جهت خواست‌های خود به وجود آورد‌ه‌اند. نویسنده در این کتاب به این موضوع می‌پردازد که چگونه شخصیت‌هایی مانند موسولینی، معمر قذافی و آدولف هیتلر به وجود آمده‌اند و چرا هنوز قدرتمندان برای توده مردم جذابیت دارند.

کتاب مردان قدرت طلب

روت بن گیات
روت بن‌گیات تاریخدان و منتقد فرهنگی اهل امریکا است. زمینه تخصصی او فاشیم و حاکمان توتالیتر است. وی استاد تاریخ و مطالعات ایتالیا در دانشگاه نیویورک می‌باشد.