کتاب مجموعه نیکولا کوچولو (14جلدی)

Le Petit Nicolas
(همراه با کیف پارچه ای)
  • 20 % تخفیف
    1,750,000 | 1,400,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: هرمس هرمس
    نویسنده:
کد کتاب : 135067
مترجم :
شابک : 978-2001310098
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1994
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت
تعداد جلد : 14

معرفی کتاب مجموعه نیکولا کوچولو (14جلدی) اثر سامپه

مجموعه‌ی «نیکولا کوچولو (دوره‌ی چهارده جلدی)» منتشر شد. عناوین جلدهای این مجموعه عبارت است از:
▪️ نیکولا کوچولو
▪️ مدرسه نیکولا کوچولو
▪️ دوستان نیکولا کوچولو
▪️ یادش به‌خیر نیکولا کوچولو
▪️ سفرهای نیکولا کوچولو
▪️ هنرهای نیکولا کوچولو
▪️ سال نو با نیکولا کوچولو
▪️ نیکولا مرد کوچک
▪️ تعطیلات نیکولا کوچولو
▪️ بازیگوشی نیکولا کوچولو
▪️ بادکنک نیکولا کوچولو
▪️ همسایه‌های نیکولا کوچولو
▪️ زنگ تفریح نیکولا کوچولو
▪️ دردسرهای نیکولا کوچولو

ماجراهای نیکولا کوچولو اولین‌بار بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۸ به‌شکل کمیک در مجلات مصور منتشر شد. طی این سال‌ها رنه گوسینی نویسنده و ژان ژاک سامپه تصویرگر در کنار هم به خلق داستان‌ها و شخصیت‌های این مجموعه پرداختند. در ۱۹۶۰ مجموعه‌داستان‌های نیکولا کوچولو به چاپ رسید. در این مجموعه راوی، نیکولا کوچولو است و از دیدگاه خودش ماجراهای خانه و مدرسه را تعریف می‌‌کند. شیرینی و طنز خاص گوسینی در کنار تصاویر ظریف سامپه مجموعه‌ای کامل فراهم آورده تا داستان‌های نیکولا کوچولو بین بزرگ‌ترها و کودکان مورد استقبال واقع شود. این مجموعه در ۱۴ جلد و به‌صورت مجموعه‌داستان مصور در نشر هرمس منتشر شده است.
رنه گوسینی خالق مجموعه‌های نیکولا کوچولو، آستریکس و اوبلیکس و لوک خوش‌شانس است. او در ۱۴ اوت ۱۹۲۶ در پاریس به دنیا آمد و دو سال بعد همراه والدینش به آرژانتین مهاجرت کرد. او پس از تجربه‌ی مشاغل مختلفی مانند حسابداری، نقاشی، منشی‌گری، استخدام در نظام بالاخره وارد روزنامه‌نگاری شد. رنه گوسینی نویسنده‌ی مطرحی بود که کمیک‌های متعددی در مطبوعات فرانسه به چاپ رساند. او به‌همراه ژان ژاک سامپه مجموعه‌ی نیکولا کوچولو را خلق کردند. گوسینی در ۱۹۷7 درگذشت.

کتاب مجموعه نیکولا کوچولو (14جلدی)

سامپه
ژان-ژاک سامپه (Jean-Jacques Sempé‎) که معمولاً به عنوان سامپه شناخته می‌شود، کاریکاتوریست فرانسوی است. او در دهه ۱۹۵۰ اقدام به تصویرگری مجموعهٔ رنه گوسینی و نیکولا کوچولو کرد. بیش از همه برای طرح‌های پوسترگونهٔ خود مشهور است.در نوجوانی بعد از آنکه از مدرسه اخراج شد، تلاش‌های او برای اشتغال در مکان‌های مختلف راه به جایی نبرد. به خاطر تأمین نیازهای اولیه زندگی، وارد ارتش شد و در این هنگام در نقاشی نیز فعالیت داشت. نقطه عطف زندگی سامپه آشنایی و همکاری او با گوسینی ...