کتاب سواد بصری در پوشاک

Visual literacy in apparel
کد کتاب : 13572
شابک : 978-6226025164
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سواد بصری در پوشاک اثر مریم مونسی سرخه

"سواد بصری در پوشاک" اثری است به قلم دکتر "مریم مونسی سرخه" و "سارا حسین زاده قشلاقی" که در چهار گفتار با عنوان های "لباس و ملحقات"، "پارچه"، "تاثیر رنگ در طراحی لباس" و "تجهیزات"، اصول و مبانی اصلی در کسب "سواد بصری در پوشاک" را به خواننده ارائه می کنند. هر کدام از این گفتارها دارای تقسیم بندی به انواع و تاثیرات مبانی معرفی شده اند و با جزییات مفصلی هر کدام از آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند. "مریم مونسی سرخه" و "سارا حسین زاده قشلاقی" این کتاب را با پیش فرض آشنایی ابتدایی مخاطبان با مبانی هنرهای تجسمی به نگارش درآورده اند، بنابراین داشتن پیش زمینه ای در مقوله ی هنرهای تجسمی به درک هرچه بیشتر و بهتر اثر کمک خواهد کرد.
نویسندگان با نگاه به پوشاک به عنوان یک اثر هنری، نکات موثر در ساخت بصری آن نظیر عناصر اولیه، ترکیب بندی، کنتراست، خطوط، رنگ و شکل ها را مورد بررسی قرار داده و آموزش "سواد بصری در پوشاک" را عاملی جهت درک بهتر و توسعه ی توانایی بصری می دانند. کتاب "سواد بصری در پوشاک"، تلاش می کند تا مفاهیم ساده ی دیداری را با هدف درک پیام های بصری به خوانندگان ارائه کند تا از دریچه ی یادگیری مبانی اولیه ی طراحی لباس، فهم عمیقی تری از مفاهیم بصری نهفته در آن پدید آید.
"مریم مونسی سرخه" و "سارا حسین زاده قشلاقی" کوشیده اند تا علاوه بر مبانی مطرح شده، معادل اصطلاحات تخصصی مربوط به اجزای لباس در زبان انگلیسی را بازگو کرده و سبک نگارش متون را با بهره گیری از نظرات اساتید طراحی لباس و منابع تخصصی فارسی و لاتین در این حوزه به نگارش درآورند.

کتاب سواد بصری در پوشاک

دسته بندی های کتاب سواد بصری در پوشاک
قسمت هایی از کتاب سواد بصری در پوشاک (لذت متن)
پارچه حاشیه دار: در این گونه پارچه ها، میزان قطر حاشیه، پراکندگی نقوش، رنگ پارچه، میزان امتداد حاشیه در متن لباس سبب تاثیرات متفاوتی می گردد. هرچه قطر حاشیه بیشتر باشد، تمرکز دید بر سطح حاشیه افزایش می یابد و تاثیرات آن را زیاد می کند. هرچه پراکندگی نقوش حاشیه بیشتر باشد، نسبت به حالتی که تراکم نقش حاشیه دیده می شود، تاثیرات پارچه کاهش می یابد. در صورتی که تضاد رنگ حاشیه با متن پارچه بیشتر باشد، تاثیرات حاشیه بیشتر خواهد بود. در صورتی که امتداد نقوش حاشیه در متن پارچه زیاد باشد، تاثیرات حاشیه کمتر خواهد شد.