کتاب دفتر طراحی لباس زنان و مردان

Men and women clothing design
(۶۰ تمرین)
کد کتاب : 53542
شابک : 978-6226025201
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دفتر طراحی لباس زنان و مردان اثر آرزو اسکندری

"دفتر طراحی لباس زنان و مردان" اثری است از "آرزو اسکندری" که در آن طی پنج فصل، ایده‌های طراحی لباس مورد تمرین قرار می‌گیرد. ایده‌های طراحی از پیکربندی‌ها یا ترکیب‌های رنگی یا هر دو در زمینه‌های تاریخی، قومی، ملی، طبیعی، جغرافیایی و شغلی گرفته می‌شوند که می‌توانند برای افزایش فروش لباس، تبلیغ و ترویج شوند. طراح علاوه بر انتخاب منسوجات و سایر مواد خام با خصوصیات‌ و ویژگی‌های خاص رنگ، پارچه، دکمه‌ها، زیپ‌ها، گیره‌ها، گره‌ها، نخ، توری، نوارها، قیطان‌ها، پولک‌ها و انواع مختلف از زیورآلات به عنوان وسایل تزئینی برای ایجاد جلوه طراحی مورد نظر استفاده می‌کند. تعادل خط عموما با الگوهای مقطعی مواد خام مانند منسوجات و چرم حاصل می‌شود که طراح برای تشکیل محصول نهایی شکل می‌دهد. مد در لباس و کفش به صورت چرخه‌ای عمل می‌کند، اما با توجه به ساختار طراحی، لباس‌ها و کفش‌ها ممکن است بدون توجه به چرخه، آستر، خط‌دار یا بدون خط باشند.
در " دفتر طراحی لباس زنان و مردان" به قلم "آرزو اسکندری" اساسی‌ترین نکته‌های طراحی ذکر شده و از ویژگی‌های مثبت این کتاب، استفاده از هر دو فیگور زن و مرد، برای طراحی لباس است.
در این دفتر، هنرجو پس از اینکه به طور مقدماتی با انواع لباس‌های زنانه و مردانه و اکسسوری‌های منحصر به فرد هر کدام آشنا شد، به بحث ترکیب رنگ می‎رسد و "آرزو اسکندری" برخی از چشم‎نوازترین و دلپذیرترین هارمونی‌های رنگی را در "دفتر طراحی لباس زنان و مردان" به مخاطب معرفی می‌کند. این کتاب کم‌حجم، یک اثر مناسب جهت تمرین طراحی لباس است و در نود و شش صفحه، به همت انتشارات کتاب آبان منتشر شده است.

کتاب دفتر طراحی لباس زنان و مردان

آرزو اسکندری
آرزو اسکندری متولد سال 1363، در رشته طراحی پارچه و لباس دانشگاه الزهرا تحصیل کرده و سابقه تدریس در این رشته را نیز دارد. او سال‌ها در زمینه‌ی روزنامه‌نگاری مد فعالیت کرده و نویسنده کتاب «هنر طراحی لباس» است.
دسته بندی های کتاب دفتر طراحی لباس زنان و مردان