کتاب راه و رسم جهان

The Way of the World
کد کتاب : 136198
مترجم :
شابک : 978-6002538949
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب راه و رسم جهان اثر دیوید فرامکین

دیوید فرامکین در کتاب «راه و رسم جهان» روایت تاریخ انسان را از نخستین دوره‌های پیدایش آدمی آغاز می‌کند و پیش می‌آید و این‌گونه ما را با خود به سفری دور و دراز از گذشته به حال می‌برد؛ سفری که البته طولانی‌تر از آغاز تاریخ انسان است چراکه فرامکین تاریخ انسان را در متن تاریخ جهان روایت می‌کند و ابتدا و پیش از روایت تاریخ انسان به روایت تاریخ پیدایش جهان و آغاز حیات، از منظر آخرین نتایج اکتشافات علمی در زمان نگارش این کتاب، می‌پردازد.
کتاب «راه و رسم جهان» به زبان ساده، جوری که برای مخاطب غیرمتخصص اما علاقه‌مند به مطالعۀ تاریخ جهان و انسان جذاب و خواندنی و قابل درک باشد، نقل می‌کند که جوامع و تمدن‌های بشری چگونه پدید آمدند و تکامل یافتند و چگونه جهان و آدمیان به پایان قرن بیستم رسیدند و انسان در پایان قرن بیستم چقدر، نسبت به بدو پیدایش، متحول شد و در عصر مدرن چه تحولات جدی‌ای را از سر گذراند و چه سرنوشتی پیش روی اوست.
کتاب «راه و رسم جهان» به ما می‌گوید که از کجا آمده‌ایم و چگونه این اتفاق افتاده و چطور به پایان قرن بیستم رسیدیم و به کجا خواهیم رفت.
جنگ و سیاست دو موضوع اصلی‌ای هستند که در کتاب «راه و رسم جهان»، در روایت تاریخ انسان، بر آن‌ها تمرکز شده است. فرامکین در این کتاب از منظر جنگ و صلح به روایت تاریخ انسان پرداخته است و نیز با قرار دادن زندگی بشر در چشم‌اندازی تاریخی و در زمینۀ حیات بسیار طولانی‌تر جهان نشان داده است که ما آدمیان چگونه خود را مدیریت می‌کنیم و چگونه به مسائل جنگ و صلح می‌پردازیم.
در کتاب «راه و رسم جهان» همراه با نویسندۀ این کتاب تاریخ جهان را، از مه‌بانگ و پیدایش حیات تا میلیون‌ها سال پیش که در جنگلهای آفریقا نخستین روند تکاملی منجر به پیدایش انسان آغاز شد، دنبال می‌کنیم و از آن دوره به اعصار بعدی و دوران شکل‌گیری تمدن‌ها و جوامع بشری می‌رسیم و تا پایان قرن بیستم پیش می‌آییم و به دورنمایی از دورانی که در زمان نگارش این کتاب هنوز آغاز نشده بوده است می‌نگریم.
کتاب «راه و رسم جهان» نقل می‌کند که چه عواملی بر روند تکامل انسان تأثیر گذاشتند و انسان چگونه تمدن را به‌وجود آورد و گسترش داد.
فرامکین در نقل سرگذشت انسان در کتاب «راه و رسم جهان» به افسانه‌ها و قصه‌های کهن هم گریز می‌زند و این روایت او را جذاب‌تر می‌کند.
کتاب «راه و رسم جهان» از سه بخش، با عنوان‌های «گذشته»، «حال» و «آینده»، و دوازده فصل تشکیل شده است.
فصل‌های دوازده‌گانۀ کتاب «راه و رسم جهان» عبارتند از: «به سوی انسان»، «ابداع تمدن»، «توسعۀ خودآگاهی»، «در جستجوی صلحی پایدار»، «دستیابی به عقلانیت»، «اتحاد جهان»، «آزادسازی انرژی‌های طبیعت»، «حکومت بر خود»، «پیش‌بینی آینده»، «حفظ مردم در کنار یکدیگر»، «تصاحب جایگاه طبیعت» و «ورود به یک سدۀ امریکایی دیگر».

کتاب راه و رسم جهان

دیوید فرامکین
دیوید فرامکین، زاده ی سال 1932، نویسنده، مورخ و حقوقدانی آمریکایی است. فرامکین تاکنون هفت کتاب نوشته اما شهرت او بیش از همه برای نوشتن کتاب «صلحی که همه ی صلح ها را بر باد داد» است که در سال 1989 به چاپ رسید و نامزد جایزه ی پولیتزر نیز شد. فرامکین تحصیلات خود را در دانشکده ی حقوق دانشگاه شیکاگو به پایان رساند. او استاد بازنشسته ی تاریخ و روابط بین الملل و حقوق در دانشکده ی مطالعات جهان در دانشگاه بوستون است. فرامکین پیش از آن که به کار تاریخ نگاری بپردازد، به عنوان نماینده و مشاور...