کتاب حقیقت عاشورا

Ashura Truth
از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا
کد کتاب : 13921
شابک : 978-9641856405
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 508
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب حقیقت عاشورا اثر محمد اسفندیاری

کتاب حاضر عهده دار بررسی نهضت امام حسین علیه السلام است: از حماسه ی آن حضرت تا کوشش او برای جلوگیری از جنگ؛ از ستم ستیزبودن امام حسین تا عقلانی بودنش و پرهیزش از افراط گرایی؛ از درس هایی که از امام حسین می توان آموخت تا عبرت هایی که از مخالفانش باید فراگرفت؛ از این که امام حسین چه می گفت، تا اینکه مخالفانش چه می گفتند؛ و عاشورا نزاع چه با چه بود.
نهضت عاشورا دو ویژگی برجسته داشت؛ نخست اینکه حماسی (ظلم ستیزانه) بود، و دوم اینکه عقلانی بود؛ یعنی همان دو ویژگی ای که عده ای در جمع آن ها توفیق نمی یابند. اما در بعد، پنج تحریف سهمگین دامنگیر آن شد: ۱. تقلیل یافتن آن به عزاداری (با غفلت از ظلم ستیزی)؛ ۲. تفسیرهای غیرعقلانی از آن؛ ۳. تفسیرهای فوق واقعی؛ ۴. تفسیرهای افراطی و خشونت آمیز و ۵. تفسیرهای عامیانه.

کتاب حقیقت عاشورا

محمد اسفندیاری
محمّد اسفندیاری (زاده ۱۳۳۸، تهران) اسلام‌پژوه، تاریخ‌نگار، کتابشناس و سرپرست دانشنامهٔ امامت (موسوعة الامامة فی نصوص اهل السنة) است. وی در تهران و قم به فراگیری علوم حوزوی پرداخت و از استادانی چون آیات یحیی نوری، جوادی آملی، استادی، گرامی قمی، وجدانی فخر و استاد حکیمی بهره برد. او عضو شورای عالی چندین نشریّه و نهاد و مشاور علمی برخی مؤسسه‌های علمی است. بعضی از کتابها و مقالاتش به عنوان آثار برگزیدهٔ کشوری، از جمله کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، انتخاب شده‌است.وی در سال ۱۳۷۶...