کتاب قاشق چای خوری

The teaspoon
کد کتاب : 14804
شابک : 978-9641652045
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 215
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب قاشق چای خوری اثر هوشنگ مرادی کرمانی

هوشنگ مردای کرمانی نویسنده ای است که تسلط عمیقی بر افسانه ها و داستان های فولکلور دارد و ما می توانیم تأثیر آن را در این اثر مشاهده کنیم. مضامین عاشقانه و برخی از پیچیدگی ها مخاطب قاشق چایخوری را از نوجوانان به بزرگسالان گسترش می دهد ، در حالی که فضای نتیجه گرا و ساده برخی از داستان ها برای مخاطبان جوان تر جذاب تر است. باغ کاکا ، ستاره ، پتوس بهرام پتوس نگار و آروسو داستانهایی هستند که مضامین اصلی آنها عشق است.
در داستان هایی مانند "سه چرخه" و "بابا جان" مفهوم جنگ به صراحت و به طور ضمنی روایت می شود ، در "نمک" داستان فرار یک زندانی در روز زلزله ، زمین لرزه سال 2006 را به یاد می آورد ، داستانی تلخ که نویسنده خوب پرداخت کرده است ، بدون اینکه عزاداری و گریه کند. بعد از این کار هوشنگ مرادی کرمانی اعلام کرد که کتاب جدیدی نخواهد نوشت.

کتاب قاشق چای خوری

هوشنگ مرادی کرمانی
هوشنگ مرادی کرمانی (زاده ۱۶ شهریور ۱۳۲۳ در روستای سیرچ از توابع بخش شهداد کرمان) نویسنده معاصر ایرانی است. شهرت او به خاطر کتاب هایی است که برای کودکان و نوجوانان نوشته است.
دسته بندی های کتاب قاشق چای خوری
قسمت هایی از کتاب قاشق چای خوری (لذت متن)
این ساعت سال ها به من گفته است: دیر شد، بجنب، کسی انتظار می کشد. باید این تابلو کشیده شود. جلسه شروع شد. ساعت بازدید نمایشگاه به پایان رسید. فیلم شروع شد. بانک تعطیل شد. نان تمام شد. نانوایی بست. نیمرو سوخت. یارو گذاشت رفت. بقالی بست. یارت رفت. رفیقت رفت. دکتر رفت. داروخانه بست. عمرت تمام شد. بیچاره ام کرد این ساعت، سال، شب و روز گفت و گفت. و هشدار داد. بس که گفت “دیر شد”، یادم نمی آید گفته باشد “حالا حالا خیلی مانده تا دیر شود. نگران نباش. سر فرصت برو، بدون دلهره به کارت به زندگی ات برس.” بگیریدش این موجود هشداردهنده ی بی رحم را، و در قفسه ای شیشه ای نگه اش دارید از دستش خلاص شوم، ذله ام کرد...