کتاب دروازه مردگان 1

Vertical Cemetery
قبرستان عمودی
کد کتاب : 15181
شابک : 978-6003533875
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

دروازه مردگان 2
Ditch Night
شب خندق
کد کتاب : 15183
شابک : 978-6003534872
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب دروازه مردگان 1 اثر حمیدرضا شاه آبادی

"دروازه مردگان 1" با عنوان "قبرستان عمودی" نخستین جلد از مجموعه داستان های "دروازه مردگان" که "حمیدرضا شاه آبادی" آن را به رشته ی تحریر درآورده است. نویسنده در ابتدای جوانی، آموزگار مدرسه بود و همراه با کار به ادامه ی تحصیل می پرداخت؛ وی سپس به تحصیل در رشته ی تاریخ روی آورد و بعد از آن بود که کار داستان نویسی را آغاز کرد. وی هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان، داستان هایی به نگارش درآورده اما "دروازه مردگان" مجموعه داستانی است که توسط نشر افق برای نوجوانان منتشر شده است.
داستان جلد اول این مجموعه با عنوان "قبرستان عمودی"، قصه ای است که از مرور خاطرات یک کتابدار شکل می گیرد. "رضاقلی میرزا"، کتابدار مدرسه ی دارالفنون، این خاطرات را مکتوب کرده است و حالا خاطرات او به دست یک پسر نوجوان به نام "مجید" رسیده است. مرور خاطرات "رضاقلی میرزا"، پای "مجید" را به خانه ای قدیمی در محله ای به نام "عودلاجان" باز می کند. آنچه در این خانه حائز اهمیت است، دیوارهای بلندبالای آن است که مامن خیل کثیری از اجساد بوده و یک "قبرستان عمودی" را شکل داده است. "مجید" آن قدر در خواندن خاطرات "رضاقلی میرزا" پیش می رود که سر از دنیای مردگان درمی آورد؛ چرا که "رضاقلی میرزا" در خاطراتش اذعان داشته که از دنیای مردگان برمی گردد و آنچه در آنجا بر او گذشته است، قصه ای است که هرکسی را یارای خواندن و شنیدن آن نیست! حال این ادعایی است که مخاطب با آن رو به رو بوده و داستان "قبرستان عمودی" از "حمیدرضا شاه آبادی"، انتظار خوانندگانی را می کشد که بتوانند بر ترس خود غلبه کنند و قدم به جهان مردگان بگذارند!

کتاب دروازه مردگان 1

حمیدرضا شاه آبادی
حمیدرضا شاه آبادی (زاده ۱۳۴۶، تهران) پژوهشگر تاریخ، داستان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس معاصر است. وی از نویسندگان در حوزه ادبیات نوجوان و بزرگسال و یکی از مدیران با سابقه در نشر با تجربه مدیریت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مؤسسه نشر بین‌المللی الهدی است. نوشتن را از جوانی و بدون آموزش خاصی و با داستان کوتاه آغاز کرد. بعدها داستان‌نویسی را وسعت داد و چند نمایش‌نامه نوشت و چند فیلم کوتاه را هم ساخت. اولین داستانش به نام قبل از باران در یک مجله هفتگی ...
قسمت هایی از کتاب دروازه مردگان 1 (لذت متن)
همیشه سیاه بود. چه در روز و چه در شب. دیواره های خاکستری دور حوض حجم براق و سیاهی مانند عقیق را در میان گرفته بودند. غروب ها وقتی بساط آفتاب از روی حوض جمع می شد بوی تعفن آب حوض در تمام عمارت پهن می شد. می گفتند سال هاست که آب این حوض عوض نشده. تابستان ها آب با تابش خورشید بخار می شد و زمستان و پاییز با بارش برف و باران دوباره پر می شد. نویان خان هیچ وقت اجازه ی عوض کردن آب را نمی داد از بس که درباره ی آن حوض حرف های مختلف بر سر زبان ها بود گویا می ترسید با عوض کردن آب حوض رازهای بسیاری برملا شوند.

شاید اگر خاطرات مادرم نبود، رضاقلی میرزا آن قدر روی من تأثیر نمی گذاشت. شاید اگر آن روزهای تلخ را تجربه نکرده بودم، تلخی سرگذشت رضاقلی چندبرابر نمی شد. تازه داشتم تلاش می کردم حال و روزم را عوض کنم که یک صبح جمعه رضاقلی میرزا از راه رسید و همه چیز را به هم زد.

وحشتناک است کسی در خانه ای زندگی کند که میان دیوارهایش آدم های زیادی دفن شده اند. یک قبرستان عمودی! من جهان مردگان را دیده ام. چیزها دیده ام که هیچ کس توان شنیدنش را ندارد.