کتاب تاریخ فلسفه

The story of philosophy
کد کتاب : 93835
مترجم :
شابک : 978-6222673369
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 616
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1926
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تاریخ فلسفه
Philosophy
کد کتاب : 15469
مترجم :
شابک : 978-9644450051
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 501
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1926
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 33
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ فلسفه اثر ویل دورانت

یکی از ماندگارترین تاریخ فلسفه‌های عمومی که با گذر زمان کماکان مورد استفادۀ مخاطبان ناآشنا با تاریخ فلسفه است، کتاب «تاریخ فلسفۀ» ویل دورانت، مورخ و نویسندۀ آمریکایی است. یکی از ایده‌های محوری ویل دورانت در طول زندگی علمیش همیشه این بوده است که فلسفه را از بین جوامع تخصصی و آکادمیک، به میان اکثر مردم جامعه بکشاند و عموم مردم را با موضوعات و تاریخ فکر فلسفی آشنا کند. کتاب تاریخ فلسفۀ او نیز تلاشی در جهت همین پروژۀ اوست. این کتاب، مقدمه‌ای محبوب و جذاب برای فهم تاریخ و اندیشه‌های فلاسفۀ غرب، از یونان باستان تا قرن بیستم محسوب می‌شود که سعی کرده است سیر تاریخ فلسفه را به صورت داستان‌وار، جذاب و قابل‌فهم برای خوانندگان عمومی ارائه کند. به همین دلیل دورانت از تمثیل، حکایات و طنز در نوشتار کتابش بهره برده است.
دورانت در کتابش به زندگی و آثار تأثیرگذارترین فیلسوفان سنت غرب مانند افلاطون، ارسطو، بیکن، اسپینوزا، ولتر، کانت، هگل، شوپنهاور، اسپنسر، نیچه و جان دیویی می‌پردازد. این کتاب همچنین زمینه‌های تاریخی و فرهنگی هر فیلسوف را شرح داده و چگونگی ارتباط ایده‌های آن‌ها با مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زمان خود را توضیح می‌دهد. علاوه‌بر این، دورانت به‌طور متعدد به تأثیرات ماندگار فلاسفه بر تفکر نظری و عملی امروزه نیز اشاره کرده است. با این اوصاف، این کتاب را نمی‌توان روایتی جامع و دقیق از تاریخ فلسفه خواند، بلکه گزارشی شخصی و پرشور است از سفر و بینش فلسفی دورانت در تاریخ فکر فلسفی که هم به‌منزلۀ مقدمه‌ای برای ورود به فلسفه است و هم تأملی در وضعیت انسان به هنگام جست‌وجوی خرد.

کتاب تاریخ فلسفه

ویل دورانت
ویلیام جیمز دورانت، فیلسوف، تاریخنگار و نویسندهٔ آمریکایی بود.مهم ترین اثر او تاریخ تمدن، مجموعه کتابی ۱۱ جلدی است که با همکاری آریل دورانت، همسرش نوشته است. وی در این کتاب توانسته است با استفاده از آثار مورخان دیگر (از هرودوت تا آرنولد توین بی)، که از ابتدای تاریخ مکتوب بشر تا کنون زیسته اند، مکتب نوینی از تاریخ نگاری را به وجود آورد.برخلاف دیگر تاریخ نگاران، که تنها تمرکزشان بر روی وقایع تاریخی و سیر تمدن بشری بود، وی در اثر خود به عوامل تمدن ساز در طول تاریخ نیز توجه می کند. در این باره نق...
دسته بندی های کتاب تاریخ فلسفه
قسمت هایی از کتاب تاریخ فلسفه (لذت متن)
بخش زیر از فصل اول یعنی افلاطون میباشد:اگر نظری به نقشه اروپا بیفکنید،مشاهده خواهید کرد که یونان شبیه به اسکلت پنجه ای است که انگشتان کج و خمیده آن بسوی بحر الروم دراز شده است.در جنوب یونان جزیره بزرگ کرت واقع است و از اینجا بود که این انگشتان حریص نخستین مبادی تمدن رابیرون کشید.در شرق،در ساحل دیگر دریای اژه ، آسیای صغیر واقع است.اگرچه اکنون ساکت و کرخ و بمی حس افتاده است،ولی در روزگار بیش از افلاطون زندگی پر جنب جوش و خروشی داشت و زمانی صنعت و تجارت و فعالیت معنوی درجه توا را حائز بود.