کتاب گاندی

Mahatma Gandhi Autobiography: The Story Of My Experiments With Truth
سرگذشت مهاتما گاندی، داستان تجربه های من با راستی
کد کتاب : 1654
مترجم :
شابک : 978-964-380-854-9
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 533
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1927
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

از پرفروش ترین کتاب های خودزندگی نامه در سطح بین الملل

معرفی کتاب گاندی اثر مهاتما گاندی

کتاب گاندی، خودزندگی نامه ای نوشته ی ماهاتما گاندی است که نخستین بار در سال 1927 منتشر شد. گاندی درباره ی این کتاب می نویسد: «قصد من، توصیف ساز و کار علم ساتیاگراها است و نه تعریف درباره ی این که چقدر آدم خوبی هستم.» ساتیاگراها یا جنبش مقاومت بدون خشونت، مانند خالق خود، به عنوان نمادی از اخلاق و ندایی آزادی طلبانه در جهان مطرح شد. زندگی گاندی، الهام بخش جنگجویان آزادی در سراسر دنیا بوده است. با این وجود خود گاندی می نویسد: «لقب ماهاتما (به معنای روح بزرگ)، درد عمیقی برایم داشته است... اما بدون تردید علاقه مندم تجربیات معنوی ام را که فقط برای خودم شناخته شده هستند، روایت کنم. من از همین تجربیات، قدرت فعلی ام را برای کار در عرصه ی سیاست به دست آورده ام.» اما گاندی چه کسی بود؟ در میان خیل عظیم تفاسیر و نظرات مختلف و متضاد درباره ی این مرد تأثیرگذار، زمان آن رسیده که به حرف های خود گاندی گوش بسپاریم و با زندگی و عقاید او بهتر از همیشه آشنا شویم.

کتاب گاندی

مهاتما گاندی
گاندی، زاده ی 2 اکتبر 1869 و درگذشته ی 30 ژانویه ی 1948، رهبر سیاسی و معنوی هند بود که مردم این کشور را در راه آزادی از استعمار امپراتوری بریتانیا رهبری کرد.گاندی در گجرات هند به دنیا آمد و در سیزده سالگی با دختری همسن خود ازدواج کرد. گاندی برای وحدت میان مسلمانان و هندوهای هند، یک ماه روزه گرفت و در رژه ی نمک به همراه چند صد هزار هندی، 400 کیلومتر راه پیمود تا از آب دریا نمک بگیرد و با این عمل، قانون مالیات نمک را بی اعتبار سازد. این مبارزه با دعوت هندی ها برای تحریم کالاهای انگلیسی بود و با...
نکوداشت های کتاب گاندی
A critical work of the twentieth century.
اثری مهم از قرن بیستم.
Amazon Amazon

An extremely personal and riveting autobiography.
خودزندگی نامه ای فوق العاده شخصی و جذاب.
Rupa Publications

Timeless in its courage and inspiration.
اثری جاودان از نظر شجاعت و الهام بخشی.
The CEO Library

قسمت هایی از کتاب گاندی (لذت متن)
راه تزکیه ی نفس، بس صعب و پرنشیب است. آن کس که می خواهد به پاکی و طهارت باطن نائل آید، باید خویشتن را در فکر و کلام و عمل از قید هوا و هوس رهایی بخشد.

در آن زمان معتقد بودم امپراتوری انگلیس به نفع و سعادت و بهبود جهان است. حس اطاعت پاک و خالصانه ام مانع از آن بود که بدخواه امپراتوری باشم. بنابراین صحت یا اشتباه این شورش نمی توانست در تصمیم من رخنه یابد.

به خاطر داشته باشید که در تمام تاریخ، مستبدین و قاتلینی بوده اند، که زمانی شکست ناپذیر به نظر می رسیده اند. اما در نهایت، همیشه سقوط خواهند کرد. همیشه.