کتاب پاریس جشن بیکران

A Moveable Feast
کد کتاب : 2636
مترجم :
شابک : 978-964-7081-68-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1964
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 20
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

ارنست همینگوی برنده جایزه نوبل ادبیات سال 1954

معرفی کتاب پاریس جشن بیکران اثر ارنست همینگوی

کتاب پاریس، جشن بیکران، اثری نوشته ی ارنست همینگوی است که نخستین بار در سال 1964 به چاپ رسید. خاطرات همینگوی از زندگی به عنوان نویسنده ای ناشناس در پاریس در دهه ی 1920، عمیقا شخصی، فوق العاده بااحساس و سرشار از لطافت طبع است. او با نگاه به سال های جوانی خود و همچنین نویسندگان دیگری که زندگی در پاریس را با او شریک بودند—چهره هایی چون جیمز جویس، ویندهام لوییس، اسکات و زلدا فیتزجرالد—زمانی را به یاد می آورد که فقیر و امیدوار بود، در کافه ها می نوشت و توانایی و شغل اصلی خود را کشف کرد. کتاب پاریس جشن بیکران، در سال های پایانی زندگی همینگوی نوشته شده و بازتابی است از نبوغ او که مانند تجربه ی عشق در پاریس، درخشان و به یاد ماندنی است.

کتاب پاریس جشن بیکران

ارنست همینگوی
ارنست همینگوی در ۲۱ ژوئیه ی ۱۸۹۹ در اوک پارک ایالت ایلینوی متولد شد. پدرش کلارنس، یک پزشک و مادرش گریس، معلم پیانو و آواز بود. ارنست تابستان ها را به همراه خانواده اش در شمال میشیگان به سر می برد و در همان جا بود که متوجّه علاقه ی شدید خود به ماهیگیری شد.او پس از اتمام دوره ی دبیرستان، در سال ۱۹۱۷ برای مدّتی در کانزاس سیتی به عنوان گزارشگر گاهنامه ی استار مشغول به کار شد. در جنگ جهانی اول، داوطلب خدمت در ارتش شد امّا ضعف بینایی او را از این کار بازداشت در عوض به عنوان راننده ی آمبولانس صلیب س...
نکوداشت های کتاب پاریس جشن بیکران
One of Ernest Hemingway’s most enduring works.
یکی از ماندگارترین آثار ارنست همینگوی.
Barnes & Noble

It brilliantly evokes the exuberant mood of Paris after World War I.
این اثر به شکلی درخشان، احساس شور و انرژی پاریس پس از جنگ جهانی اول را منتقل می کند.
Amazon Amazon

A lively and powerful work.
اثری سرزنده و قدرتمند.
Penguin

قسمت هایی از کتاب پاریس جشن بیکران (لذت متن)
گاهی بلند می شدم و به تماشای بام های پاریس می ایستادم و به خود می گفتم: نگران نباش. قبلا نوشته ای و حالا هم خواهی نوشت. همه ی کوششت باید بر این باشد که جمله ای حقیقی بنویسی. حقیقی ترین جمله را که می دانی بنویس.

همیشه می کوشید کار کند. هر روز می کوشید، اما نمی توانست. گناه این ناتوانی را به گردن پایس می انداخت، به گردن شهری که به بهترین وجه سازمان یافته است تا نویسنده ای در آن به نوشتن بپردازد؛ و همیشه در این فکر بود که جایی بیابد که او و زلدا در آن به خوبی و خوشی کنار هم زندگی کنند.

اگر بخت یار بوده باشد تا در جوانی در پاریس زندگی کنی، باقی عمرت را، هر جا که بگذرانی، با تو خواهد بود؛ چون پاریس، جشنی است بیکران.