کتاب فرد و کیهان در فلسفه رنسانس

The individual and the cosmos in Renaissance philosophy
کد کتاب : 59031
مترجم :
شابک : 978-9642090563
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 356
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1927
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فرد و کیهان در فلسفه رنسانس اثر ارنست کاسیرر

این کتاب «فرد و کیهان در فلسفه رنسانس» تحریک‌آمیز که یکی از مهم‌ترین آثار تفسیری درباره اندیشه فلسفی رنسانس است، مدت‌هاست که به عنوان یک اثر کلاسیک در حوزه خود تلقی می‌شود. ارنست کاسیرر در اینجا تغییرات ایجاد شده در مراحل اولیه رنسانس را بررسی می کند و وابستگی متقابل فلسفه، زبان، هنر و علم را دنبال می کند. شناخت جدید آگاهی فردی؛ و متفکران بزرگ آن دوره - از داوینچی و گالیله تا پیکو دلا میراندولا و جوردانو برونو را به دقت بررسی میکند. فرد و کیهان در فلسفه رنسانس اهمیت فیلسوف قرن پانزدهم نیکلاس کوسانوس، مفاهیم آزادی و ضرورت، و موضوع-ابژه در اندیشه رنسانس را مورد بحث قرار می دهد. ارنست کاسیرر در این کتاب ارزشمند به بررسی وابستگی متقابل فلسفه، زبان، هنر و علم به همراه متفکران بزرگ آن دوره- از لئوناردو و گالیله تا پیکو دلا میراندولا و جووردانو برونو می پردازد.
ارنست کاسیرر (1874-1945) فیلسوف و مورخ فلسفه بود. او قبل از فرار از آلمان نازی در سال 1933 در دانشگاه فردریش ویلهلم و دانشگاه هامبورگ، جایی که مشاور پایان نامه لئو اشتراوس بود، تدریس کرد. او در تبعید، در آکسفورد، دانشگاه گوتنبرگ سوئد، ییل و کلمبیا سخنرانی کرد. از آثار شناخته شده‌تر او می‌توان به سه جلد فلسفه فرم‌های نمادین و اسطوره دولت اشاره کرد.

کتاب فرد و کیهان در فلسفه رنسانس

ارنست کاسیرر
ارنست‏ کاسیرر زادهٔ ۲۸ ژوئیهٔ ۱۸۷۴ ، درگذشتهٔ ۱۳ آوریل ۱۹۴۵ ، فیلسوف نوکانتی آلمانی و تاریخ‌نگار فلسفهٔ غرب بود. او از شاگردان گئورگ زیمل و هرمان کوهن و استاد فیلسوفانی چون لئو اشتراوس و هانری کربن بود. او در بریسلاو آلمان متولد شد. در ۱۸۹۲ هنگامی که ۱۸ سال داشت، وارد دانشگاه برلین شد. در آنجا به درخواست پدر به تحصیل حقوق پرداخت ولی پس از چندی آن را رها کرد و فلسفه و ادبیات آلمانی خواند. وی سال ۱۹۸۴ در کلاس درس کانت زیمل حاضر شد، جایی که او با نوشتارهای کوهن دربارهٔ کانت آشنا شد. ازآ...
دسته بندی های کتاب فرد و کیهان در فلسفه رنسانس