کتاب هولوکاست

Der Holocaust
(پیگرد و کشتار یهودیان: تاریخ آلمان در قرن بیستم)
کد کتاب : 21712
مترجم :
شابک : 978-6004051514
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هولوکاست اثر الکساندر براکل

هولوکاست تاریک ترین فصل تاریخ آلمان است. «الکساندر براکل» در کتاب «هولوکاست» پیش شرط ها و روند این قتل عام دهشتناک حدود شش میلیون یهودی اروپایی را در روند توصیفی زیر دنبال می کند.
از نخستین اقدامات ضد یهودی پس از سال 1933 تا کشتارهای یهودیان شوروی تا قتل عام صنعتی در اردوگاه های نابودی.
سیاست یهودیان کشورهای متحد با آلمان بررسی نموده و همچنین این سوال مورد توجه قرار می دهد که آیا آلمانی ها از سرنوشت همسایگان یهودی تبعیدی خود چیزی می دانستند؟
آنچه الکساندر براکل به وضوح در این جستار دنبال می کند این است که فاجعه هولوکاست را از منظری بیرونی مورد واکاوی قرار دهد و نقش سیاست خارجه را در این اتفاق مصیبت بار مشخص نماید. رویدادی که از تفکرات خام در دوران مدرن پدید آمد و دامن بشریت را به خون هم نوع خویش آغشته نمود.
گفتنی است که «الکساندر براکل» ، متولد 1976 در بن ، دوره های قرون وسطایی و مدرن ، تاریخ اروپای شرقی و مطالعات اسلاوی را در ماینتس ، گلاسگو و وورونز آموخت. وی در سال 2006 دکترای خود را با موضوع "بارانوویچزه 1939-1944 منطقه ای از کریس ووچودنی و اشغال شوروی و آلمان" دریافت کرد.
این کتاب را می توانید با ترجمه روان «مهدی تدینی» به فارسی بخوانید.

کتاب هولوکاست

قسمت هایی از کتاب هولوکاست (لذت متن)
یکی از پرسش های بزرگ تاریخ قرن بیستم این است که دلیل دشمنی رژیم ناسیونال سوسیالیست هیتلر با یهودیان چه بود و این دشمنی به چه سیاست ها و اقداماتی انجامید. تاریخچه یهودی ستیزی ناسیونال سوسیالیست ها از ساحت نظری آغاز می شود و به کشتار یهودیان اروپا در جریان جنگ جهانی دوم می رسد. مهم ترین پرسش هایی که در این باره می توان مطرح کرد از این قرارند: ریشه های یهودی ستیزی در کجا نهفته بود؛ یهودی ستیزی سیاسی چگونه شکل گرفت و چگونه به ابزاری سیاسی برای جلب آرا و پشتیبانی نوده منجر شد؛ جایگاه و کار کرد یهودی ستیزی در ایدئولوژی ناسیونال سوسیالیستی چه بود؟ چرا یهودیان سوژه دشمنی سیاسی قرار گرفتند؛ سیاست حذف یهودیان در آلمان از کجا آغاز شد؟ چه روندی را پشت سر گذاشت؛ این حذف فرایندی گام به گام بود یا آن که به یک باره آغاز شد؟ سود و زیان بهودی ستیزی برای رهبران رایش سوم چه بود و چگونه به یکی از اولویتهای سیاست داخلی و خارجی آلمان تبدیل شد؟ حذف فیزیکی یهودیان آلمانی و اروپا از چه زمان آغاز شد؟ چه نیروهای آلمانی و غیر آلمانی در این عملیات گسترده دست داشتند و چرا مقاومت عمده ای در برابر این فرایند شکل نگرفت؟