کتاب ایمان آورندگان واقعی هیتلر

Hitler's true believers
چگونه مردم عادی نازی شدند
کد کتاب : 64111
مترجم : وحید فراهانی راد
شابک : 978-9644891403
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 660
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ایمان آورندگان واقعی هیتلر اثر رابرت گلیتلی

درک ایدئولوژی آدولف هیتلر بینش هایی را در مورد دنیای ذهنی یک سیاست افراطی ارائه می دهد که در طول دوره رایش سوم، انرژی های انفجاری ایجاد کرد که در جنگ جهانی دوم و هولوکاست به اوج خود رسید. غالبا تئوری های زیربنای ناسیونال سوسیالیسم یا نازیسم به عنوان یک توده غیرمنطقی از ایده ها رد می شوند. با این حال، این ایدئولوژی تلاش هیتلر برای کسب قدرت را در سال 1933 سوق داد، همه چیز را در رایش سوم رنگ آمیزی کرد و او را هر چند کوتاه به قدرتمندترین رهبر جهان تبدیل کرد.
او چگونه این ایدئولوژی را کشف کرد؟ چگونه بود که گروه‌هایی از رهبران، پیروان و شهروندان عادی جنبه‌های ناسیونال سوسیالیسم را بدون تجربه دست اول «رهبر» یا خواندن آثار او اتخاذ کردند؟ آنها یک تمایل جمعی برای ایجاد یک جامعه هماهنگ و منتخب نژادی داشتند
اگر بخواهیم ظهور حزب نازی و قدرت ماندگار قابل توجه دیکتاتوری جدید را درک کنیم، باید جنبه های ناسیونالیستی و سوسیالیستی این ایدئولوژی را جدی بگیریم.
هیتلر به نوعی شخصیت نماینده ایده ها، احساسات و اهدافی شد که با هزاران و در نهایت میلیون ها مومن واقعی که همفکر بودند به اشتراک گذاشت. آنها ویژگی های "رهبر ضروری" را به او نشان دادند، یک شخصیت فرمانده در راس یک سپاه یونیفرم پوش که توده ها را جمع می کند و به موانع حمله می کند. نکته قابل توجه این است که میلیون ها نفر در یک کشور تحصیلکرده و فرهیخته سرانجام پذیرفتند یا خود را با مستاجران یک ایدئولوژی افراطی آکنده از نفرت و مملو از چنین پیامدهای قتل عام آشکاری پذیرفتند.

کتاب ایمان آورندگان واقعی هیتلر

رابرت گلیتلی
روبرت گلیتلی یک دانشگاهی کانادایی است که یکی از مورخان برجسته اروپای مدرن ، به ویژه در جنگ جهانی دوم و دوران جنگ سرد است.
نکوداشت های کتاب ایمان آورندگان واقعی هیتلر
This work is worthy of serious attention.
این اثر در خور توجه جدی است.
Journal of Interdisciplinary History

It's tempting to draw parallels between the Hitler era and the present age of ascendant nationalism, and Gellately offers reasons to do so...A thoughtful, timely study of how Nazism moved from the political fringe to the heart of German life.
وسوسه انگیز است که بین دوران هیتلر و عصر کنونی ناسیونالیسم مقایسه ای انجام دهیم، و نویسنده ی این کتاب دلایلی برای این کار ارائه می دهد... کتابی متفکرانه و به موقع درباره چگونگی حرکت نازیسم از حاشیه سیاسی به قلب زندگی آلمانی.
Kirkus

قسمت هایی از کتاب ایمان آورندگان واقعی هیتلر (لذت متن)
سی سال اول زندگی آدولف هیتلر کوچکترین اشاره ای به هیچ گونه ویژگی رهبری، تمایل و علاقه به سیاست به عنوان یک حرفه، یا توانایی هایی در قالب یک سخنران ملی ندارد. زاده شده در خانواده ای متوسط الحال در شهر مرزی آرام و خواب زده برانا در ساحل رودخانه این امپراتوری اتریش - مجارستان. شیوه رفتاری خاص برای ارتباط نگرفتن با دیگران داشت، خجالتی بود و به هنر بیش از هر چیز دیگری تمایل نشان می داد. در دوازده سالگی اولین اجرای عمرش از اپرای ریچارد واگنر" (لوهنگرین) را تماشا کرد؛ آزمون استقامتی بیش از سه ساعت که به حد کفایت او را اسیر خود می کند تا به هواخواه و مشتاق مادام العمر واگنر تبدیل شود. وگرنه و برخلاف شایعات و گمانه زنی های بعدی او تا حد زیادی جوانی «عادی» بود. او استعدادی برای نقاشی نشان داد و کسانی که او را میشناختند، تحت تأثیر هنرمندی او قرار می گرفتند.