کتاب آینده فرا انسانی ما

Our Posthuman Future
کد کتاب : 15486
مترجم :
شابک : 978-9644890437
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه مارشال مک لوهان سال 2004

معرفی کتاب آینده فرا انسانی ما اثر فرانسیس فوکویاما

یک دهه پس از اظهارات مشهور خود از "پایان تاریخ" ، فرانسیس فوکویاما استدلال می کند که در نتیجه پیشرفت های زیست پزشکی ، ما به احتمال زیاد با آینده ای روبرو هستیم که در آن خود بشریت دچار تغییرات بسیار بزرگی می شود.
فوکویاما در "کتاب آینده فرا انسانی ما" تاریخچه مختصری از تغییر درک و شناخت انسان از ماهیت انسان را ترسیم می کند: از افلاطون و ارسطو گرفته تا مدینه فاضله و دیکتاتورهای مدرنیته که در پی بازآفرینی بشر برای اهداف ایدئولوژیک بودند.
فوکویاما استدلال می کند که دستکاری DNA همه فرزندان یک شخص عواقب عمیقی و بالقوه وحشتناک برای نظم سیاسی ما خواهد داشت ، حتی اگر با بهترین اهداف انجام شود. در آینده فرا انسانی ما ، یکی از بزرگترین فیلسوفان اجتماعی شروع به توصیف اثرات احتمالی اکتشافات ژنتیکی جدید بر پایه دموکراسی لیبرال می کند، نظری که انسان با طبیعت برابر است.

کتاب آینده فرا انسانی ما

فرانسیس فوکویاما
فرانسیس فوکویاما، زاده ی 27 اکتبر 1952، متخصص اقتصاد سیاسی و فیلسوفی آمریکایی است. فوکویاما در شیکاگو به دنیا آمد. او مدرک لیسانس خود را در رشته ی هنر از دانشگاه کورنل دریافت کرد و سپس در رشته ی فلسفه ی سیاسی ادامه ی تحصیل داد و مدرک دکترای خود در این رشته را از دانشگاه هاروارد گرفت. فوکویاما در حال حاضر، استاد و رئیس گروه توسعه ی اقتصادی بین المللی دانشگاه جانز هاپکینز در شهر واشنگتن دی. سی. است.
نکوداشت های کتاب آینده فرا انسانی ما
Invaluable...Rarely has someone entering the policy arena so eloquently and precisely laid out the case for political control of emerging technology.
کتابی ارزشمند ... به ندرت کسی وارد این عرصه سیاست شده است که با شفافیت بسیار ، کنترل سیاسی فناوری نوظهور را مطرح کند.
Los Angeles Times Los Angeles Times

A timely, thoughtful and well-argued contribution to an important subject.
متفکرانه و استدلال خوب در مورد موضوعی مهم.
New York Times New York Times

This groundbreaking inquiry...provides a remarkably sensible and human vision of what is at stake and what needs to be done.
این تحقیق پیشگامانه ،یک چشم انداز قابل توجه و معقول و انسانی از آنچه در معرض خطر است و آنچه باید انجام شود فراهم می کند.
Foreign Affairs

قسمت هایی از کتاب آینده فرا انسانی ما (لذت متن)
حمله تروریستی یازده سپتامبر 2001 در امریکا دوباره تردید در مورد نظریه پایان تاریخ را زنده کرد؛ اما این بار زمینه رویارویی تمدن ها بین غرب و اسلام بود. فوکویاما می نویسد: این حوادث چیزی را اثبات نمی کند و این حملات بینادگرایی اسلامی بازمانده تلاش های نومیدانه ای است که در طی زمان زیر موج های گسترده تر نوگرایی غرق خواهد شد. با این حال آنچه که حوادث یاد شده به آنها اشاره دارد این واقعیت است که علم و تکنولوژی بنیان گذاران دنیای نوین، خود نقاط ضعف اساسی تمدن ما نیز هستند. پیشرفت های بیوتکنولوژیکی شکاف هایی در نظام موجود برای نظارت بر زیست پزشکی انسانی ایجاد کرده است که قانون گذاران و عوامل مدیریتی در سراسر جهان برای پر کردن آنها با هم مسابقه می دهند. یک چیز بسیار روشن است: زمان لازم برای اینکه دولت ها با گماردن کمیسیون های ملی نظیر کمیسیون مشورتی اخلاق پزشکی در ایالات متحده و گروه اروپایی اخلاق در علم و تکنولوژی های جدید که دانشمندان را با الهیون، تاریخ دانان و متخصصان اخلاق پزشکی گردهم آورد تا به پرسش های مربوط به بیوتکنولوژی پاسخ دهد، به سرعت به پایان می رسد. فوکویاما این کتاب را با نگاه به آینده نوشته است. در این کتاب از فلسفه و اخلاق و سیاست و علم پزشکی به وفور صحبت شده اما نویسنده بیش از هر چیز به عملی شدن تحقیقات و دستیابی به قوانین روشن در زمینه پیشرفت های بیوتکنولوژی نظر داشته است.