کتاب کانتینر

The Box
کد کتاب : 49968
مترجم : محسن شفیع زاده
شابک : 978-6004970051
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد کتاب سال Financial Times و McKinsey Business سال 2006

برنده مدال اندرسون سال 2007

معرفی کتاب کانتینر اثر مارک لوینسون

در آوریل 1956، یک نفتکش بازسازی شده پنجاه و هشت کانتینر حمل و نقل را از نیوآرک به هیوستون حمل کرد. از آن آغاز ساده، حمل و نقل کانتینری به صنعت بزرگی تبدیل شد که رونق تجارت جهانی را ممکن کرد. کانتینر داستان دراماتیک ایجاد کانتینر، دهه مبارزه قبل از اینکه به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد، و پیامدهای اقتصادی گسترده کاهش شدید هزینه های حمل و نقل که کانتینرسازی به همراه داشت را روایت می کند.
این اولین تاریخچه جامع کانتینر حمل و نقل است که در پنجاهمین سالگرد اولین سفر کانتینری منتشر شده است. این نشان می‌دهد که چگونه انگیزه و تخیل یک کارآفرین نماد شکن، مالکوم مک‌لین، کانتینری‌سازی را از یک ایده غیرعملی به صنعتی عظیم تبدیل کرد که هزینه حمل و نقل کالا را در سراسر جهان کاهش داد و رونق تجارت جهانی را ممکن کرد.
اما کانتینر فقط اتفاق نیفتاد. پذیرش آن مستلزم مبالغ هنگفتی پول بود، هم از طرف سرمایه گذاران خصوصی و هم از طرف بنادری که آرزو داشتند در یک قدمی یک فناوری جدید قرار بگیرند. این امر مستلزم سال‌ها چانه‌زنی پرمخاطره با دو تن از غول‌های کار سازمان‌یافته، هری بریجز و تدی گلیسون، و همچنین مذاکرات ظریف در مورد استانداردهایی بود که تقریبا هر کانتینری را می‌توانست با هر کامیون، قطار یا کشتی سفر کند. در نهایت، موفقیت مک لین در تامین نیروهای آمریکایی در ویتنام لازم بود تا جهان را در مورد پتانسیل کانتینر متقاعد کند.
مارک لوینسون، اقتصاددان، با تکیه بر منابعی که قبلا نادیده گرفته شده بود، نشان می‌دهد که چگونه کانتینر جغرافیای اقتصادی را متحول کرد، بنادر سنتی مانند نیویورک و لندن را ویران کرد و به رشد بنادر گمنام قبلی مانند اوکلند دامن زد. این کانتینر با ارزان ساختن حمل و نقل به‌قدری که صنعت می‌تواند کارخانه‌ها را دور از مشتریان خود قرار دهد، راه را برای تبدیل شدن آسیا به کارگاه جهانی هموار کرد و تنوعی از محصولات ارزان‌قیمت را که قبلا غیرقابل تصور بود از سراسر جهان برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورد.

کتاب کانتینر

مارک لوینسون
مارک لوینسون اقتصاد دان در نیویورک و نویسنده سه کتاب قبلی است. وی پیش از این سردبیر امور اقتصادی و اقتصادی اکونومیست، نویسنده نیوزویک و مدیر تحریریه ژورنال تجارت بود.
نکوداشت های کتاب کانتینر
[A] smart, engaging book. . . .
کتابی هوشمندانه و جذاب. . . .
Joe Nocera

A fascinating new book. . . . [I]t shows vividly how resistance to technological change caused shipping movements to migrate away from the Hudson river to other East Coast ports.
یک کتاب جدید و جذاب . . . به وضوح نشان می دهد که چگونه مقاومت در برابر تغییرات تکنولوژیکی باعث شد که حرکت کشتیرانی از رودخانه هادسون به سایر بنادر ساحل شرقی کوچ کند.
Management Today

قسمت هایی از کتاب کانتینر (لذت متن)