کتاب تاریخ جهانی نفت (جلد اول)

The Prize
کد کتاب : 31485
مترجم :
شابک : 978-9644233135
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 380
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ جهانی نفت (جلد اول) اثر دانیل یرگین

برنده جایزه پولیتزر و "بهترین تاریخ نفت نوشته شده" از نظر Business Week
گزارشی جذاب از پیگیری جهانی نفت، پول و قدرت که به بحران انرژی حاضر می پردازد.
کتاب تاریخ جهانی نفت با موخره ای که مستقیما در مورد بحران انرژی فعلی صحبت می کند، تاریخچه ای گسترده و جامع از مهم ترین منبع جهان – یعنی نفت را بازگو می کند. کتاب جاودانه ی دانیل یرگین شرح مبارزه برای ثروت و قدرت است که دهه ‌ها نفت را احاطه کرده است و همچنان به رقابت‌های جهانی دامن می‌زند، اقتصاد جهان را متزلزل می‌کند و سرنوشت انسان‌ ها و ملت ‌ها را تغییر می‌دهد. این نسخه ی به روز شده، اهمیت تزلزل ناپذیر نفت را در طول قرن بیستم و تا قرن بیست و یکم با ردیابی درگیری های اقتصادی و سیاسی بر سر "طلای سیاه" گران بها به طور قطعی اثبات می کند.
یرگین با بینش گسترده و تحقیقات عمیق خود، به طور منحصر به فردی برای پرداختن به نبرد کنونی بر سر انرژی که بدون شک به عنوان یکی از حیاتی ترین مسائل زمان ما رتبه بندی می شود، مناسب و شایسته است. گستره ی تاریخ روایی او بسیار زیاد است - از حفر اولین چاه در پنسیلوانیا تا دو جنگ بزرگ جهانی تا حمله ی عراق به کویت، عملیات طوفان صحرا، و جنگ عراق و تغییرات آب و هوایی کنونی. این اثر قطعی در مورد نفت، کتابی است با گستردگی خارق‌العاده، هیجان انگیز و نیز با ارزش بسیار - که برای درک ما از سیاست جهانی و اقتصاد امروز و فردا ضروری است.

کتاب تاریخ جهانی نفت (جلد اول)

دانیل یرگین
دانیل هوارد یرگین (متولد 6 فوریه 1947) نویسنده، سخنران، کارشناس انرژی و مورخ اقتصادی آمریکایی است. یرگین نایب رئیس IHS Markit ، یک شرکت تحقیقاتی و اطلاعاتی است که مشاوران تحقیقاتی انرژی، وی را در سال 2004 جذب کردند. او چندین کتاب در زمینه انرژی و اقتصاد جهان از جمله برنده جایزه پولیتزر شده است. : The Epic Quest for Oil، Money and Power (1991) و The Quest: Energy، Security، and the Remaking of the Modern Modern (2011). مقالات یرگین درباره انرژی، تاریخ و اقتصاد در نشریاتی مانند وال استریت ژورنا...
نکوداشت های کتاب تاریخ جهانی نفت (جلد اول)
Splendid and epic history of oil.... The story is brilliantly told...with its remarkable cast of characters.
تاریخ پر زرق و برق و حماسی نفت .... داستان به طرز درخشانی روایت می شود ... با شخصیت های قابل توجه آن.
Wall Street Journal Wall Street Journal

Spellbinding...irresistible...monumental...
مسحور کننده ... مقاومت ناپذیر ... و خواندنی.
 New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب تاریخ جهانی نفت (جلد اول) (لذت متن)