کتاب اصول اساسی

Principles: Life and Work
زندگی و کار
کد کتاب : 29254
مترجم :
شابک : 978-6226410144
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 570
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز

معرفی کتاب اصول اساسی اثر ری دالیو

در سال 1975 ، ری دالیو از آپارتمان دو خوابه خود در شهر نیویورک یک شرکت سرمایه گذاری به نام Bridgewater Associated تأسیس کرد. چهل سال بعد ، بریج واتر بیش از هر صندوق دیگری در طول تاریخ برای مشتریان خود درآمد کسب کرده و به عنوان پنجمین شرکت خصوصی مهم در ایالات متحده رشد کرده بود. خود دالیو در لیست 100 نفر از با نفوذترین افراد در مجله تایم قرار گرفته است. در این راه ، دالیو مجموعه ای از اصول منحصر به فرد را کشف کرد که منجر به موفقیت بریج واترز شد ، که وی آن را به عنوان "ایده شایسته سالاری ای که تلاش می کند از طریق شفافیت بنیادی به کار معنادار و روابط معنی دار دست یابد" توصیف می کند. این اصول و نه چیز خاصی در مورد دالیو - که یک بچه معمولی بوده که در یک محله طبقه متوسط لانگ آیلند بزرگ شده است - است که به اعتقاد او دلیل موفقیت وی است.
در کتاب اصول اساسی ، دالیو آنچه را که در طول زندگی قابل توجه خود یاد گرفته است ، به اشتراک می گذارد. او استدلال می کند که زندگی ، مدیریت ، اقتصاد و سرمایه گذاری همه می توانند به صورت قواعد درآیند و مانند ماشین درک شوند. صدها درس عملی این کتاب ، که در اطراف سنگ بنای "حقیقت رادیکال" و "شفافیت بنیادی" او بنا شده است ، شامل طرح دالیو برای موثرترین راه ها برای تصمیم گیری افراد ، نزدیک شدن به چالش ها و ایجاد تیم های قدرتمند است. وی همچنین ابزارهای نوآورانه ای را که شرکت برای حیات بخشیدن به ایده شایسته سالاری استفاده می کند ، مانند ایجاد "کارت های بیس بال" برای همه کارمندان که نقاط قوت و ضعف آنها را فشرده سازی می کند ، و استفاده از سیستم های تصمیم گیری رایانه ای برای تصمیم گیری با وزن باورپذیر ، توصیف می کند. در حالی که این کتاب ایده های جدیدی را برای سازمان ها و موسسات ارائه می دهد ، همچنین یک رویکرد صریح و روشن برای تصمیم گیری ارائه می دهد که دالیو معتقد است هر کسی می تواند آن را امتحان کند ، مهم نیست که به دنبال چه چیزی است.

کتاب اصول اساسی

ری دالیو
ری دالیو (Ray Dalio‎؛ زادهٔ ۸ اوت ۱۹۴۹) کارآفرین، کارشناس مالی و سرمایه‌گذار اهل ایالات متحده آمریکا است، که در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹ مجله بلومبرگ با دارایی خالص بیش از ۱۸ میلیارد دلار، در رتبه ۵۸ از فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت. وی در سال ۱۹۷۵ شرکت بریجواتر را تأسیس کرد.
نکوداشت های کتاب اصول اساسی
I absolutely loved this book. It’s beautifully written and filled with such wisdom.
من بسیار این کتاب را دوست داشتم. به زیبایی نوشته شده و پر از خردورزی است.
Arianna Huffington

I found it to be truly extraordinary.
به نظر من این کتاب واقعا خارق العاده است.
Tony Robbins

I highly, highly recommend this book.
من به شدت، به شدت این کتاب را توصیه می کنم.
Tim Ferriss

قسمت هایی از کتاب اصول اساسی (لذت متن)
به نظر من فرآیند تکامل فردی، حلقه ای که در فصل قبل توصیف کردم، در پنج مرحله جداگانه اتفاق می افتد. اگر بتوانید آن پنج چیز را به خوبی انجام دهید، تقریبا به یقین موفق خواهید شد. این پنج مرحله در اینجا به طور خلاصه بیان می شوند. 1) اهداف روشنی داشته باشید. 2) مشکلاتی را مشخص کنید که سد راه آن اهداف می شوند و با آن ها مدارا نکنید. 3) مشکلات را به درستی تشخیص دهید تا به دلایل ریشه ای آن ها برسید. 4) برنامه هایی طراحی کنید که شما را بر مشکلات چیره کند. 5) کاری که لازم است انجام دهید تا این طراحی ها را به نتیجه برسانید.

این پنج مرحله باهم چنین حلقه ای را می سازند: 1) اهداف 2) مشکلات 3) تشخیص 4) طراحی 5) اقدام بیایید به این فرآیند با جزئیات بیشتر توجه کنیم. ابتدا باید چیزی را مشخص کنید که به دنبالش هستید؛ اهداف تان. اهدافی را که انتخاب می کنید، مسیرتان را مشخص می کند؛ درحالی که در جهت آن ها رو به جلو حرکت می کنید، با مشکلاتی مواجه خواهید شد. بعضی از این مشکلات شما را با ضعف هایتان روبه رو خواهد کرد. اینکه با درد این رویارویی چگونه برخورد کنید، به خودتان بستگی دارد. اگر می خواهید به اهداف تان دست پیدا کنید، باید آرام و تحلیلگر باشید تا بتوانید به راحتی مشکلات تان را تشخیص دهید.