کتاب مهم ها را بسنجید

Measure What Matters
چگونه گوگل، بونو و بنیاد گیتس توانستند با OKR دنیا را متحول کنند
کد کتاب : 23937
مترجم : محمد مهدی محسنی
شابک : 978-6226840972
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 271
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مهم ها را بسنجید اثر جان دوئر

در پاییز سال 1999 ، جان دوئر با بنیانگذاران یک شرکت نوپا ملاقات کرد که به آنها فقط 12.5 میلیون دلار پول داده بود ، که بزرگترین سرمایه گذاری در زندگی حرفه ای او بود. لری پیج و سرگئی برین دارای فناوری شگفت انگیز ، انرژی کارآفرینانه و بلند پروازهای آسمانی بودند ، اما هیچ برنامه تجاری واقعی نداشتند. برای اینکه گوگل دنیا را تغییر دهد (یا حتی برای نجات پیدا کردن) ، پیج و برین مجبور شدند یاد بگیرند که چگونه اولویت ها را انتخاب کنند ، در حالی که تیم خود را در مسیر درست قرار می دهند. آنها باید بدانند کار را متوقف کنند تا از شکست خوردن جلوگیری کنند. و آنها برای ردیابی پیشرفت خود به داده های مناسب و به موقع نیاز داشتند تا مهم ها را بسنجند.
دوئر آنها را با رویکرد اثبات شده برای بهتر کردن عملکردشان آموزش داد: اهداف و نتایج کلیدی. او اولین بار OKR ها را در دهه 1970 به عنوان مهندس اینتل کشف کرد ، جایی که اندی گرو افسانه ای ("بزرگترین مدیر دوره خود یا هر دوره ای") بهترین شرکتی که دوئر تا آن زمان دیده بود را هدایت می کرد. بعدا ، بعنوان یک سرمایه دار ، دوئر ایده گرو را با بیش از پنجاه شرکت به اشتراک گذاشت. هر کجا که این فرایند با صورت دقیق به کار برده شد ، نتیجه داد.در این سیستم تعیین هدف ، اهداف چیزی را تعیین می کنند که ما به دنبال دستیابی به آن هستیم. نتایج کلیدی این است که چگونه با اقدامات خاص و سنجیده در یک بازه زمانی مشخص ، به آن اهداف با اولویت برتر دست می یابیم اهداف همه از سطح ابتدایی تا مدیرعامل برای کل سازمان شفاف است.
مزایای آن بسیار است. او کی آر مهمترین کار یک سازمان را نشان می دهد. آنها تلاش و تمرکز را متمرکز می کنند. آنها کارمندان را در مسیر خود قرار می دهند. آنها اهداف را در بین بخش ها پیوند می دهند تا کل شرکت را متحد و تقویت کنند. در این مسیر ، او کی آر ها رضایت از محل کار را افزایش می دهند و باعث افزایش درآمد می شوند.
در کتاب مهم ها را بسنجید ، دوئر طیف گسترده ای از مطالعات موردی اول شخص و پشت صحنه را با راویان از جمله بونو و بیل گیتس به اشتراک می گذارد تا تمرکز ، چابکی و رشد انفجاری را که او کی آر ها در بسیاری از سازمان های بزرگ ایجاد کرده اند ، نشان دهد. . این کتاب به نسل جدید رهبران کمک می کند تا همین جادو را به دست آورند.

کتاب مهم ها را بسنجید

جان دوئر
جان دوئر (John Doerr) متولد سال 1951 در سنت لوئیس در میسوری است. او که از سرمایه گذاران ریسک پذیر دره سیلیکون است، بیش از یک میلیارد دلار ثروت دارد تاکنون در شرکت‌های مهمی از جمله گوگل، آمازون، کامپک، سان میکروسیستمز و نت اسکیپ سرمایه گذاری کرده است.جان دوئر، در طی 37 سال، خدمات و مشاوره های ارزشمندی به کارآفرینان ارائه کرده تا شرکتهایی نوآور و تیم هایی مقتدر بسازند. در سال 2018، کتابی تحت عنوان (Measure What Matters) نوشت که به سرعت در لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز قرار گرفت. او در...
نکوداشت های کتاب مهم ها را بسنجید
I’d recommend John’s book for anyone interested in becoming a better manager.
من کتاب جان را به هرم کسی که می خواهد مدیر بهتری شود توصیه می کنم.
Bill Gates

I'm glad John invested the time to share these ideas with the world.
من خوشحالم که جان زمانش را برای به اشتراک گذاشتن این ایده ها با جهان صرف کرده است.
Reid Hoffman

Measure What Matters will transform your approach to setting goals for yourself and your organization.
مهم ها را بسنجید رویکرد شما برای تعیین اهداف خود و شرکتتان را تغییر خواهد داد.
Mellody Hobson

قسمت هایی از کتاب مهم ها را بسنجید (لذت متن)
اگر بخواهم واضح صحبت کنم، بیشترین احترام را برای کارآفرینان قائل هستم. من یک فرد معتاد به تکنولوژی که گویی در محراب نوآوری عبادت می کند هستم. اما مشکلات بسیاری که استارتاپ ها در مورد رشد و مقیاس با آنها دست و پنجه نرم کرده و در نهایت نیز کار درست را انجام داده اند را نیز مشاهده کرده ام. پس به یک فلسفه رسیده ام: ایده داشتن آسان است، همه چیز به نحوه اجرا بستگی دارد.

من توضیح دادم که یک «هدف» به طور ساده «چیزی» است که باید به آن دست پیدا کنیم، نه کمتر و نه بیشتر. با توجه به تعریف، اهداف، مهم، عینی، عملگرا، و (به صورت ایده آل) الهام بخش هستند. وقتی که به درستی طراحی و به کارگیری شوند، به عنوان یک واکسن در مقابل تفکر فازی و اجرای فازی عمل می کنند.

بحثم را با ذکر یک ارزش پیشنهادی که امروزه همچنان قانع کننده است جمع بندی کردم. او کی آرها، اهداف اصلی شما را در معرض دید قرار می دهند. آنها تلاش ها و جهتها را مسیربندی می کنند. عملیات گوناگون را به هم مرتبط می کنند و به کل سازمان هدفمندی و یکپارچگی می دهند. درست به موقع و در نود دقیقه سخنان خودم را پایان دادم. حالا همه چیز به گوگل بستگی داشت.