کتاب غم

Sadness
(کتاب دیگران23)
کد کتاب : 15553
مترجم :
شابک : 978-6003671355
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1972
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب غم اثر دونالد بارتلمی

کتاب "غم" اثری از دونالد بارتملی است که متشکل از داستان‌هایی با زبان ساده و روان است. این مجموعه شامل داستان‌هایی همچون "احضاریه"، "شهر کلیساها"، "ظهور سرمایه‌داری"، "عزیمت‌ها"، "فیلم"، "لولوی خواب"، "مسئله‌آموز"، "مهمانی"، "نابغه"، "وسوسه‌های قدیس آنتونی" و "پرواز کبوتر از قصر" می‌شود.

دونالد بارتلمی، یک نویسنده پست‌مدرنیست آمریکایی بود که در سال ۱۹۳۱ متولد شد و در سال ۱۹۸۹ درگذشت. وی علاوه بر نویسندگی، به عنوان یک خبرنگار روزنامه، سردبیر مجله، مدیر موزه و استاد دانشگاه نیز فعالیت داشت. او به عنوان یکی از بنیان‌گذاران اصلی رشته نویسندگی خلاق در دانشگاه هوستون شناخته می‌شود.

دونالد بارتلمی به عنوان پدر داستان‌های پسانوگرا معروف است. او در گونه علمی‌تخیلی و خیال‌پردازی نیز فعالیت داشته است. بارتلمی اگرچه هرگز نویسنده‌ی اصلی علمی‌تخیلی و خیال‌پردازی نبوده است، اما آثاری خلق کرده که از پیشروترین آثار علمی‌تخیلی و سایبرپانک به شمار می‌آیند.

کتاب غم

دونالد بارتلمی
دونالد بارتلمی در سال ۱۹۳۱ در فیلادلفیا به دنیا آمد. دو سال بعد خانوادهٔ او به تگزاس نقل مکان کردند، در آنجا پدر بارتلمی استاد معماری در دانشگاه هوستون شد. در همین دانشگاه بارتلمی در رشتهٔ روزنامه‌نگاری تحصیل کرد. او در سال ۱۹۵۳ به جنگ کره اعزام گشت و در آن‌جا در یک روزنامهٔ ارتشی کار می‌کرد. بعد از بازگشت به آمریکا تحصیلات خود را در رشتهٔ فلسفه دانشگاه هوستون ادامه داد، اما در سال ۱۹۵۷ بدون گرفتن مدرک از ادامهٔ تحصیل منصرف شد.در سال ۱۹۶۱ اولین داستان کوتاه اش را منتشر ساخت.
قسمت هایی از کتاب غم (لذت متن)
سوزان معرکه است. همین است که هست. در موردش چیزهای زیادی هست که کلمه ی دقیقی برایش پیدا نمی شود.