کتاب تاریخ فلسفه سیاسی (1)

History of Political Theory
دوران کلاسیک
کد کتاب : 15765
مترجم :
شابک : 978-9641851363
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 455
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

تاریخ فلسفه سیاسی (3)
History of political theory
از ماکیاولی تا منتسکیو
کد کتاب : 9691
مترجم :
شابک : 978-9641851868
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 455
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

تاریخ فلسفه سیاسی (2)
Medieval Political Theory
قرون وسطا
کد کتاب : 9688
مترجم :
شابک : 9789641851844
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 308
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ فلسفه سیاسی (1) اثر جورج کلوسکو

"تاریخ فلسفه سیاسی (1)" از دوران کلاسیک اثری است به قلم "جورج کلوسکو" که مقدمه ای جذاب را از شخصیت های اصلی تاریخ نظریه ی سیاسی غرب و مهم ترین آثار آن ها ارائه می کند. در جلد اول این اثر که به صورت مجموعه ای عرضه شده، توسعه ی نظریه سیاسی از ابتدا در یونان باستان از طریق اصلاحات دنبال می شود.
موضوعات اصلی مورد بررسی در کتاب "تاریخ فلسفه سیاسی (1)" از "جورج کلوسکو" شامل نظریه ی سیاسی کلاسیک مربوط به شهرهای یونانی ، دوره هلنیسم ، ظهور نظریه ی سیاسی مسیحی ، نظریه ی سیاسی قرون وسطی و اصلاحات می باشند. چهره های شاخصی در کتاب "تاریخ فلسفه سیاسی (1)" زیر ذره بین قرار گرفته اند که از جمله ی آن ها می توان به سقراط ، افلاطون ، ارسطو ، سنت آگوستین ، سنت توماس ، مارسیلیوس پادوایی و مارتین لوتر اشاره کرد. در این اثر ، نظریه پردازان بزرگ از لحاظ تاریخی به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرند ، و نقل قول های گسترده به آنها اجازه می دهد تا به جای خودشان صحبت کنند. مفاهیم اصلی که در آثار آن ها به کار رفته است ، با توجه ویژه به چگونگی ترکیب این دو برای ایجاد نظریه های منسجم ، با دقت بررسی می شوند. آثار نظریه پردازان بزرگ، بیشتر با توجه به چگونگی تاب آوردنشان در موضوعات مورد توجه معاصر مانند مشروطیت ، قانون طبیعی و مقاومت در برابر اقتدار ناعادلانه مورد توجه قرار می گیرد. نتیجه ی تلاش های "جورج کلوسکو" در این اثر ارزشمند، نه تنها کاوش در آثار بزرگ نظریه ی سیاسی، بلکه نمایش پیوستگی مداوم آن ها است.

کتاب تاریخ فلسفه سیاسی (1)

جورج کلوسکو
جورج کلوسکو هنری ال. و گریس دوهرتی استاد سیاست در دانشگاه ویرجینیا است.او هم در تئوری سیاسی هنجاری و هم در تاریخ نظریه سیاسی فعالیت می کند.
دسته بندی های کتاب تاریخ فلسفه سیاسی (1)
قسمت هایی از کتاب تاریخ فلسفه سیاسی (1) (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: تاریخ فلسفه ی سیاسی، علاوه بر اینکه به ما کمک می کند اصل و ریشه ی خودمان را فهم کنیم، بصیرتی اساسی برای فهم دلایل این که چرا دیدگاه های فعلی مان را داریم به ما می دهد. با مقایسه ی اندیشه های خودمان با اندیشه های گذشتگان، می توانیم مفروضات حیاتی درباره ی سوالات فلسفی گسترده تر درباره ی ماهیت واقعیت، هستی، احتمال دست یافتن به نوعی از شناخت، شناخت پذیری حقیقت اخلاقی، طبیعت انسان، و احتمال بهبود و کمال بخشیدن به انسان را دریابیم. فلسفه ی سیاسی یک رشته ی اشتقاقی است. اندیشه های سیاسی هر متفکّری سخت تحت تأثیر پاسخ هایی است که به این سوالات غائی می دهد. بنابراین، اگر متفکری دیدگاه خاصی درباره ی طبیعت انسان یا حقیقت اخلاقی دارد، این دیدگاه، عمیقا بر آن صورت سازمان سیاسی که مرجّح می دارد تأثیر می گذارد. با وارسی طیفی از فلسفه های سیاسی که دیدگاه های مختلفی را درباره ی جهان سیاسی عرضه می کنند و در ضمن پاسخ های مختلفی که به این سوال های غائی می دهند، به فهم ارتباط های میان اجزاء یک فلسفه ی سیاسی معین نائل می شویم و می فهمیم چگونه میان این اجزاء کنش و واکنش وجود دارد و چه کارکردی پیدا می کنند. اندیشه های سیاسی ما تصادفی نیستند. این اندیشه ها از عناصر بنیادین جهان بینی کلّی ما نشئت می گیرند. رسیدن به بصیرتی ژرف تر درباره ی این که چرا ما چنین فکر می کنیم به ما کمک می کند که در مفاهیم سیاسی مان دقیق شویم و احتمالا در آن ها تجدیدنظری بکنیم.