کتاب تاثیر

Influence
روانشناسی فنون قانع کردن دیگران
کد کتاب : 16075
مترجم :
شابک : 978-6006958583
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 396
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

روان شناسی نفوذ
Influence
(هنر متقاعد نمودن دیگران)
کد کتاب : 16228
مترجم : روح الله حمیدی مطلق
شابک : 978-9643179168
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تاثیر اثر رابرت بی سیالدینی

در این کتاب پرفروش و بسیار تحسین شده ی نیویورک تایمز ، دکتر رابرت بی سیالدینی - متخصص در زمینه تأثیر و ترغیب – علت روانشناسی این را توضیح می دهد که چرا مردم می گویند بله و چگونه می توان این اصول را بطور اخلاقی در تجارت و شرایط روزمره به کار برد.
شما شش اصل جهانی تاثیر را یاد خواهید گرفت و اینکه چگونه می توانید از آنها برای تبدیل شدن به یک متقاعد کننده ی ماهر استفاده کنید - و به همان اندازه مهم ، چگونه می توانید از خود در برابر تلاش های نفوذ ناعادلانه دفاع کنید:
قانون مقابله : کششی درونی برای بازپرداخت آنچه شخص دیگری برای ما فراهم کرده است.
تعهد و ثبات : هنگامی که انتخاب کردیم یا موضع گیری کردیم ، تلاش می کنیم تا به طور مداوم به آن متعهد باشیم تا تصمیمات خود را توجیه کنیم.
اصل ثبات اجتماعی: وقتی ما در مورد چیزی مطمئن نیستیم ، به دنبال افرادی مشابه هستیم تا اقدامات صحیحی را برای ما انجام دهند. و هرچه افراد بیشتری آن عمل را انجام دهید ، آن عمل را صحیح تر می دانیم.
علاقه : تمایل به توافق با افرادی که دوستشان داریم و به همان اندازه مهم ، گرایش دیگران به توافق با ما ، اگر آنها را دوست داریم.
صلاحیت : ما به احتمال زیاد می خواهیم در برابر دیگرانی که متخصص هستند ، که دانش ، تجربه یا تخصص بیشتری دارند ، "بله" بگوییم.
کم یابی : ما از آنچه کمتر در دسترس است و یا در معرض خطر قرار می گیرد ، بیشتر می خواهیم.
درک و استفاده از شش اصل اخلاقی بدون هزینه و به شکل فریبنده ای آسان است. بر پایه ی 35 سال تحقیق علمی مبتنی بر شواهد دکتر سیالدینی ، و همچنین یک مطالعه میدانی سه ساله در مورد آنچه مردم را به سمت تغییر رفتار سوق می دهد – کتاب تأثیر ، یک راهنمای جامع برای استفاده موثر از این اصول برای تقویت توانایی شما جهت تغییر دادن رفتار دیگران است.

کتاب تاثیر

رابرت بی سیالدینی
رابرت بنو سیالدینی (متولد 27 آوریل 1945) استاد ارشد روانشناسی و بازاریابی Regents در دانشگاه ایالتی آریزونا است و استاد مهمان بازاریابی، تجارت و روانشناسی در دانشگاه استنفورد و همچنین در دانشگاه کالیفرنیا در سانتا کروز بود.
نکوداشت های کتاب تاثیر
Influence should be required reading for all business majors.
کتاب تاثیر در همه ی رشته های تجارت باید خوانده شود.
Journal of Retailing

This book will strike chords deep in the hearts and psyches of all of us.
این کتاب تاثیر عمیقی بر قلب و روان ما خواهد گذاشت.
Best Sellers Magazine

The material in Cialdini’s Influence is a proverbial gold mine.
مواد استفاده شده در تاثیر سیالدینی یک معدن طلا است.
Journal of Social and Clinical Psychology

قسمت هایی از کتاب تاثیر (لذت متن)
ک روز من تماس تلفنی از طرف دوستی داشتم که به تازگی در ایالت آریزونا یک مغازه ی فروش جواهرات هندی باز کرده بود. او خبری عجیب دریافت کرد که از شدت هیجان دچار گیجی شد؛ و فکر می کرد من به علت این که یک روان شناسم، بتوانم توضیحی برای این اتفاق عجیب داشته باشم. داستان درباره ی نتیجه ی فروش سنگ های فیروزه ای بود، سنگ هایی که مدت زیادی فروش نمی رفت، تا این که در فصلی از سال، زمانی که اوج فصل توریستی بود، مغازه به شکلی غیرمعمول پر از مشتری شد. در گذشته، سنگ های فیروزه برای قیمتی که بر روی آن ها گذاشته شده بودند کیفیت خوبی داشتند، با وجوداین، به فروش نمی رفتند. دوست من برای رهایی از شر آن ها چند حقه ی معمولی فروش را به کار بسته بود. او سعی کرده بود که با تغییر مکان نمایش آن ها، به جایی که بیشتر در معرض دید بود، توجه مشتریان را جلب کند؛ اما موفق نشده بود.

اینجا بود که وی با من تماس گرفت. به نظرم می دانستم که چه اتفاقی افتاده است؛ اما به او گفتم، اگر قرار است همه چیز را به صورت درست برایت شرح دهم، باید به داستانی گوش کنی که برایت تعریف می کنم. درواقع، این داستان درباره ی خود من نبود، درباره ی بوقلمون های مادر بود و در ارتباط با زمینه ی نسبتا جدید علم رفتارشناسی مطالعه ی حیوانات در زیستگاه طبیعی شان۔ بوقلمون های مادر، مادران خوبی هستند، آن ها با محبت، مراقب و حمایت کننده هستند. آن ها بیشتر وقت خود را صرف نگهداری، تمیز کردن و جمع کردن جوجه ها در زیر پروبال خود می کنند؛ اما چیز عجیبی در این نوع رفتارشان وجود دارد. در حقیقت، عامل انگیزه ی به وجود آوردن این همه احساس مادری در بوقلمون یک چیز است: صدای «جیک جیک» جوجه های نورس.