کتاب هشیاری

Mindfulness
  • 100,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: بهجت بهجت
    نویسنده:
کد کتاب : 24090
مترجم :
شابک : 978-6226517089
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 239
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هشیاری اثر الن لنگر

کتاب هشیاری مشتمل بر دو بخش و ده فصل است و مطالب آن در کل براساس نتایج آزمایش و پژوهش بر اساس تفکر تحقیقی غربی ارائه شده است، در فصل اول این کتاب، به ریشه ها و علل ناهشیاری و هزینه های سنگین متعاقب آن اشاره شده است. در فصل دو الن لنگر به فواید هشیاری در سالمندی و همچنین خلاقیت و نوآوری نظر داشته است. الن لنگر در این کتاب می گوید: ناهشیاری چنان بین مردم رایج است که کمتر کسی قدر هشیاری را می داند و از قدرت آن برای تغییر زندگی بهره می برد در حالی که ما از آسیب های جسمی و روانی ناشی از ناهشیاری، هزینه های سنگینی را متحمل می شویم.
الن لنگر که در آمریکا به مادر هشیاری لقب یافته، در این کتاب تاکید کرده است که به این دلیل که پیروی کورکورانه از قواعد و دستورالعمل ها، با ماهیت هشیاری ناسازگار است، ما در این کتاب قواعد و دستورالعمل به مخاطب نمی دهیم و در واقع نسخه ای یکسان برای مشکلات نمی پیچیم، بلکه با مثال ها و نتایج پژوهش های انجام شده، لزوم هشیاری، اهمیت و جایگاه آن در زندگی را نشان می دهیم.
نویسنده این کتاب به بسیاری از کسانی که در تمرین هشیاری با او همراه بوده اند، اشاره کرده و گفته است: این افراد همانند من در این تحقیق ها متوجه شدند که تامل درباره ی هشیاری و ناهشیاری، چگونه نگرش انسان را نسبت به زندگی و دنیا تغییر می دهد.

کتاب هشیاری

الن لنگر
الن لنگر استاد روانشناسی اجتماعی دانشگاه هاروارد است و سال‌ها در زمینه ی هوشیاری ، پژوهش و کار نموده اس.