کتاب انسان شناسی

Anthropology
اندیشمندان، نظریه و کنش
کد کتاب : 16233
شابک : 978-6226026970
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 547
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب انسان شناسی اثر ناصر فکوهی

«مجموعه مقالات و گفتگوها» مجموعه ای از مقالات، گفتگو ها و یادداشت ها و چند ترجمه کوتاه در حوزه نظری انسان شناسی مدرن و کاربردهای آن در جهان معاصر را با گردآوری ناصر فکوهی شامل می شود.
فکوهی در این کتاب تلاش کرده که نوشته ها، یادداشت ها و گفتگوهایی که هر یک درباره یکی از موضوعات اجتماعی است، با دیدی واحد، یعنی نگاه انسان شناسی اجتماعی و فرهنگی در چارچوبی منطقی گردآوری کند.
فصل نخست به زندگی و آثار روشنفکران و نظریه پردازانی پرداخته شده که تاثیر عمیقی بر نظریه انسان شناختی معاصر داشته اند: افرادی همچون سعید، هابزباوم، ایلیچ، لوفبور و .... در فصل دوم مولف بر نظریه ها و اندیشه ها حول محور چندبعدی بودن و میراث و تحول گفتمان انسان شناختی در آکادمی و بیرون از آن از جمله در رابطه با فرویدیسم، پسامدرنیسم و شرق شناسی تمرکز داشته است.

کتاب انسان شناسی

ناصر فکوهی
ناصر فکوهی (زادهٔ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۳۵، تهران)، انسان‌شناس، نویسنده و مترجم ایرانی است. وی همچنین استاد گروه انسان‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، مدیر وبگاه انسان‌شناسی و فرهنگ و عضو انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی و ایران‌شناسی‌است.فکوهی دکترای جدید انسان‌شناسی سیاسی خود را در سال ۱۳۷۳ از دانشگاه پاریس دریافت کرد. وی آثار متعددی در حوزهٔ انسان‌شناسی —اعم از تألیف و ترجمه— دارد. از مهم‌ترین تألیفات وی می‌توان به کتاب‌...
دسته بندی های کتاب انسان شناسی