کتاب تفسیرهای زندگی

Interpretations of Life
زندگی و آثار نویسندگان بزرگ جهان
کد کتاب : 16288
مترجم :
شابک : 978-9644480348
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 593
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1970
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب تفسیرهای زندگی اثر ویل دورانت

کتاب تفسیرهای زندگی که آریل و ویل دورانت آن را با هم به رشته ی تحریر در آورده اند مروری است بر ادبیات معاصر که زندگی و آثار نویسندگان بزرگ جهان را مورد بررسی قرار می دهد. دورانت ها که از قلم محبوبی در میان مردم برخوردار بوده و به عنوان تاریخ دانان معتبر در میان بقیه معروف هستند این بار نیز با جمع آوری مقاله های معروف از نویسندگان برتر، کلکسیونی کم نظیر با زبانی ساده و حجم مناسب برای خوانندگان تهیه کرده اند.
در این کتاب از مقاله ها و نوشته های بیست و پنج نفر از نویسندگان روشنفکر که برخی بسیار معروف بوده و برخی از شهرت کم تری برخوردار هستند استفاده شده است. در میان مقالات معروف، نام ارنست همینگوی، نیکوس کازانتزاکیس، سامرست موآم، فرانتس کافکا، سورن کیرکگور، آندره ژید، ژان پل سارتر، آلبر کامو، سیمون دوبووار، مارسل پروست، ویلیام فاکنر، جان اشتاین بک و هایدگر به چشم می خورد و از بین نویسندگانی که اسمشان کمتر به گوش مخاطبین ایرانی خورده می توان به میخائیل شولوخوف، هو سرل، توماس مان، وینگنشتاین، رابینسون جفرز ، جیمز جویس، الکساندر سولژنیتسین، بوریس پاسترناک، یوگنی یفتوشنکو، الیوت، ازرا پاوند و آپتون سینکلر اشاره کرد.
شیوه ی نگارش کتاب به این صورت است که ابتدا زندگی نامه ای از نویسنده ی مد نظر شرح داده شده و مقاله ی او بعد از آن قرار می گیرد. دورانت این کتاب را نقد تخصصی و ادبی نمی داند، بلکه آن را تنها بیانی روشن و بی آلایش از تفسیرهای مختلفی می داند که توسط ذهن انسان های بزرگی صورت گرفته است و به نوعی سیر تاریخی تمدن آن ها می باشد. از این جهت کتاب مرجع مناسبی برای آشنایی با گوشه ای از کار های این نویسندگان بوده و خواننده را ترغیب می کند که با هر کدام از آن ها بیشتر آشنا شود.

کتاب تفسیرهای زندگی

قسمت هایی از کتاب تفسیرهای زندگی (لذت متن)
هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا چیزی یا کسی باید وجود داشته باشد. به راستی چرا به جای نیستی بی ضرر، جهان وجود دارد؟ قبلا به این پرسش چنین پاسخ داده می شد که خدا همه چیز را خلق کرده است و او دلیل و معنای این ها را می داند، اما اکنون که خدا دیگر وجود ندارد، چه ضرورتی برای وجود این همه سوسک، ماهی، شیر و انسان هست؟اینها با این آشفتگی و شتاب به کجا می روند؟فقط به سوی مرگ. همه چیز می میرد: هر موجود زنده ای، هر شهری و هر تمدنی و هیچ کس زمان فرارسیدن مرگ را نمی داند. این "یقین متزلزل" به مثابه سرانجام خفت بار صدها هزار مبارزه، بیماری، اضطراب و شکست، بر فراز هر پدیده ای آویخته است. چه پوچی حیرت آوری! ژان پل سارتر