کتاب شریک

The Partner
کد کتاب : 16793
مترجم :
شابک : 978-9644420187
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 586
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب شریک اثر جان گریشام

شخصیت اصلی کتاب "شریک" به قلم "جان گریشام" فردی است به نام "پاتریک لنیگان". او وکیلی است که مبلغ زیادی از یک شرکت حقوقی که در آن مشغول به کار بوده را به سرقت برده و به آمریکای جنوبی فرار کرده است. پلیس روزهای متمادی "پاتریک لنیگان" را تحت نظر قرار می دهد تا اینکه بتواند سرانجام دستگیرش کند. او تنها زندگی می کند و یک زندگی آرام در یک خیابان دور از هیاهو در برزیل دارد. یک زندگی ساده در خانه ای متوسط. یک زندگی بسیار پیش پا افتاده و دور از تجمل. پلیس نمی تواند هیچ مدرکی از ثروتی که فکر می کردند او دزدیده است، پیدا کند.
"پاتریک لنیگان" بسیار لاغر تر از گذشته شده و چهره اش تغییر کرده است. او به خوبی به زبان آن منطقه صحبت می کند و گویی یکی از اهالی آن منطقه است. سرانجام صاحبان پول، با سختی رد او را می زنند و در نهایت "پاتریک لنیگان" به خانه ی خود در می سی سی پی بازمی گردد . این بازگشت موجب تاثیراتی بر خود او و اطرافیانش می شود. اما داستان تنها این نیست... چهار سال قبل از این رخدادها، "پاتریک لنیگان"، یکی از شرکای جوان در یک موسسه حقوقی برجسته در بیلوکسی بود. او یک همسر زیبا ، یک دختر تازه متولد شده و آینده ای روشن داشت اما در یک شب زمستانی سرد ، او در یک ماشین در حال احتراق گیر می کند و یک مرگ وحشتناک را تجربه می کند. وقتی او را دفن می کنند،در تابوت او تنها خاکستر است و بس... اما واقعا چه چیزی در داستان "شریک" به قلم "جان گریشام" انتظار خوانندگان را می کشد؟

کتاب شریک

جان گریشام
جان گریشام، زاده ی 8 فوریه ی 1955، نویسنده ی آمریکایی است. او ابتدا به تحصیل در رشته ی حقوق روی آورد و پس از اخذ مدرک این رشته از دانشگاه ایالتی می سی سی پی، مدتی به کار وکالت در شهر آکسفورد مشغول شد. مدتی نماینده ی مجلس در پارلمان ایالتی بود و پس از چند سال از کار کناره گیری کرد.گریشام سال هاست به عنوان نویسنده ی رمان های حقوقی پرفروش در آمریکا مطرح است و آثار او به بسیاری از زبان های زنده ی دنیا از جمله فارسی هم ترجمه شده اند و از اکثر کتاب های وی یک نسخه سینمایی نیز ساخته شده است.او تا کنو...
نکوداشت های کتاب شریک
An irresistible read...packed with surprises.
کتابی که نمی توان در برابر خواندنش مقاومت کرد ... مملو از شگفتی ها.
People People

Brilliant...John Grisham may well be the best American storyteller writing today.
کتابی درخشان ... شاید جان گریشام، بهترین داستان نویس آمریکایی امروز باشد.
The Philadelphia Inquirer

قسمت هایی از کتاب شریک (لذت متن)
اوا با هواپیمایی به مقصد نیویورک، میامی را ترک کرد. در نیویورک سوار بر کنکورد شد و به پاریس عزیمت نمود. پرواز با کنکورد تجملی مناسب حال اشخاص بسیار ثروتمند بود. اما او از حالا خود را به عنوان زنی بسیار ثروتمند می دید. او از پاریس به نیس رفت و از آنجا با اتومبیل از جاده های زیبای بیرون شهر به مقصد اکس - آن - پروانس رفت. سفری که او و پاتریک، تقریبا یک سال پیش انجام داده بودند. این نخستین باری بود که پاتریک کشور برزیل را ترک می کرد. او از عبور از مرزهای اروپایی، وحشتی عظیم داشت، حتی با وجود در دست داشتن گذرنامه ای جعلی و کاملا بی نقص و کامل. تمام برزیلی ها، به هر چیز فرانسه عشق می ورزند و تقریبا تمام اشخاص ادیب و فرهنگ دوست و فرهیخته با زبان و فرهنگ و ادبیات فرانسوی آشنایی دارند. آنان سوئیتی در ویلاگالیسی اجاره کرده بودند. آنجا مهمانسرایی بسیار زیبا و گرانقیمت در خارج از شهر اکس بود.