کتاب شناخت درمانی (مبانی و فراتر از آن)

Cognitive Therapy: Basics and Beyond
با مقدمه آرون تی. بک
کد کتاب : 17055
مترجم :

شابک : 978-6005510904
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب شناخت درمانی (مبانی و فراتر از آن) اثر جودیت اس بک

"شناخت درمانی (مبانی و فراتر از آن)" اثری است از "جودیت اس بک" که با مقدمه "آرون تی. بک" ارائه شده است.
این متن ایده آل که به سبکی واضح و گام به گام تشریح شده، "شناخت درمانی" را بلافاصله برای دانش جویان و همچنین متخصصان تازه وارد در زمینه ی شناخت درمانی قابل دسترسی می کند. "جودیت اس بک" برای نشان دادن چگونگی مفهوم پردازی بیماران با توجه به مدل شناختی ، برنامه ریزی درمان ، انجام جلسه نخست ، ساختار درمانی درون جلسه و در طول جلسات ، ترکیب مشق شب و استفاده از تکنیک های شناختی و رفتاری ، از یک مثال واحد استفاده می کند. مربیان قدردان تأکید کتاب بر فرمول سازی موارد ، تصمیم گیری در جلسات درمانی ، تشخیص مشکلات در درمان و استفاده از تکنیک های پیشرفته برای اصلاح باورهای اصلی و فرضیات اساسی خواهند بود.
"شناخت درمانی (مبانی و فراتر از آن)" متنی کاربردی و بدون مطالب اضافی، فوق العاده جامع و خواننده پسند است. در طول کتاب ، "جودیت اس بک" نمونه های بالینی ارائه شده از متن واقعی جلسات درمانی را ارائه می دهد که به روشنی و به طرزی کاربردی، هر روش و مفهوم را به تصویر می کشد. یک منبع مهم ، به موقع و ارزشمند برای متخصصان روان پزشکی که به "شناخت درمانی" رفتاری یا تکنیک های رفتاری شناختی در زمینه های دیگر می پردازد. این متن به وضوح مفهوم سازی و مرور تکنیکی را ارائه می دهد که برای دانشجویان و همچنین درمانگران باتجربه بسیار مفید خواهد بود. "شناخت درمانی (مبانی و فراتر از آن)" قطعا به عنوان منبع اصلی برای شناخت درمانگران عمل می کند و خواندن آن برای متخصصان روان پزشکی ضروری است.

کتاب شناخت درمانی (مبانی و فراتر از آن)

جودیت اس بک
جودیت اس. بک (متولد 5 مه 1954) یک روانشناس آمریکایی است که بیشتر به خاطر کارش در درمان شناختی و رفتار درمانی شناختی شناخته شده است. پدر او آرون بک، بنیانگذار درمان شناختی است که بارها با او کار کرده است.
دسته بندی های کتاب شناخت درمانی (مبانی و فراتر از آن)
نکوداشت های کتاب شناخت درمانی (مبانی و فراتر از آن)
Dr. Beck has provided a clearly written description of cognitive therapy, with helpful examples, that fills a need in the process of teaching and training students of cognitive therapy.
دکتر بک توضیحات روشنی راجع به شناخت درمانی ، با مثالهای مفید ارائه کرده است که احتیاجات فرآیند آموزشی و یادگیری شناخت درمانی توسط دانشجویان را برطرف می کند.
James L. Shenk, PhD, California School of Professional Psychology

A superb textbook that fully realizes the promise of its title....This is essential reading for any student or therapist new to cognitive therapy, but even experienced therapists will find the author's ideas a rich source for enhanced skill-building.
یک کتاب درسی عالی که کاملا در حد عنوان خود ظاهر شده است ... این مطالعه اساسی برای هر دانشجو یا درمانگر تازه وارد در زمینه شناخت درمانی مناسب است ، اما حتی درمانگران باتجربه نیز ایده های نویسنده را منبعی غنی برای مهارت افزایی پیشرفته می دانند.
Riki Koenigsberg, PhD in Readings

قسمت هایی از کتاب شناخت درمانی (مبانی و فراتر از آن) (لذت متن)
به منظور توصیف مفاهیم و فرایندهای شناخت درمانی در سراسر کتاب از مثال یک بیمار استفاده شده است . سارا یک دختر ۱۸ ساله مجرد است که تقریبا از بسیاری جهات بیماری ایده آل به شمار می رود و درمان وی مثال خوبی از اصول شناخت درمانی است . وی در طول ترم دوم به دلیل احساس افسردگی زیاد و اضطراب نسبی طی چهار ماه گذشته و مشکل در فعالیت های روزمره ، برای درمان مراجعه کرده بود . در واقع بر اساس چهارمین ویرایش راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی ( DSM انجمن روان پزشکی امریکا ، ۱۹۹۴ ) ملاک های تشخیص دوره افسردگی عمده با شدت متوسط را دارا بود . در فصل بعد و در پیوست اول ، تصویر کامل تری از شرایط سارا ارائه شده است. مثال زیر قسمتی از جلسه چهارم درمان سارا است که نمونه خوبی از مداخلات شناخت درمانگرانه به شمار می رود . در این مثال مشکلی که برای بیمار حائز اهمیت است مشخص شده است . سپس فکر ناکار آمد همراه با آن شناسایی و ارزیابی گردیده است . در ادامه ، یک طرح مداخله ریخته شده و اثربخشی مداخله ارزیابی شده است.