کتاب سقراط عیسی بودا

Socrate, Jésus, Bouddha
کد کتاب : 17446
مترجم : قدرت الله مهتدی
شابک : 978-9643213244
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب سقراط عیسی بودا اثر فردریک لونوار

کارل یاسپرس فیلسوف آلمانی از سقراط و بودا و مسیح به عنوان متفکران محوری یاد می کند. کارل یاسپرس در کتاب فیلسوفان بزرگ به این سه فیلسوف در کنار افلاطون آگوستین و اسپینوزا می پردازد.
کتاب " سقراط عیسی بودا سه آموزگار زندگی " شاید ملهم از طرح و گزینش یاسپرس باشد اما در ساختار فرقی اساسی دارد. یاسپرس در کتابش هر فصل به یک فیلسوف و زندگی و زمانه و فلسفه ی وی پرداخته است و حتی به گونه ای فصل ها جداگانه و مستقل اند، اما کتاب سقراط عیسی بودا سه آموزگار زندگی این گونه نیست. این کتاب بر اساس موضوعات زندگی فصل بندی شده است نه شخصیت ها. یعنی شما اگر بخواهید الگوی زندگی جنسی این شخصیت ها را بیابید در یک فصل پشت سر هم آمده و توان مقایسه یا تطبیق را دارید. کتاب دو بخش عمده دارد. بخش اول به کیستی این سه می پردازد و در ده فصل این را بررسی می کند. بخش دوم اما شاید بهتر باشد. این بخش در پی این است که بدانیم حرف های این سه به چه درد الان ما می خورند؟

کتاب سقراط عیسی بودا

فردریک لونوار
فردریک لونوار، زاده ی 3 ژوئن 1962، نویسنده ای فرانسوی است.لونوار در ماداگاسکار به دنیا آمد و خانواده اش در سال 1964 به فرانسه بازگشتند و در مناطق روستایی این کشور اقامت گزیدند.او در دهه ی 1970 به پاریس رفت و چون دانش آموز شلوغ و بی انظباطی بود، به سه دبیرستان مختلف فرستاده شد. لونوار در نوجوانی با آثار هرمان هسه و داستایوفسکی آشنا شد و سوالات هستی شناسانه در ذهنش شکل گرفت. لونوار سپس در پانزده سالگی با مطالعه ی آثار افلاطون به فلسفه علاقه مند شد.او در سال 1986 چندین کتاب با موضوعاتی فلسفی و م...