کتاب پرسش هایی از مارکس

Why Marx Was Right
کد کتاب : 17477
مترجم :

شابک : 978-0443639807
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پرسش هایی از مارکس اثر تری ایگلتون

"پرسش هایی از مارکس" به قلم "تری ایگلتون" اثری است از یکی از برجسته ترین منتقدان مارکسیست جهان که در آن نیرومندانه علیه نامربوطی های دیدگاه مارکس استدلال می کند.
"تری ایگلتون" در این کتاب مبارزاتی و بحث برانگیز ، این پیش داوری که مارکسیسم مرده و کارش تمام شده است را مطرح می کند. وی با استدلال، ده مورد از رایج ترین مخالفت ها با مارکسیسم - که منجر به استبداد سیاسی می شوند و همه چیز را به سطح اقتصاد می کاهند ، مواردی که نوعی جبرگرایی تاریخی را ارائه می کنند و غیره، بیرون می کشد. او در هر مورد نشان می دهد که این تصورات چه فرض های فریبکارانه ای در اندیشه ی مارکس هستند. در جهانی که در آن برخی از بحران های بزرگ سرمایه داری ریشه دوانده است ، "پرسش هایی از مارکس" همانقدر که شجاعانه و صریح است، با ذکاوت ، شوخ طبعی و شفافیت آشنای "تری ایگلتون" نیز نوشته شده است و به این ترتیب مخاطبین بسیاری حتی فراتر از محدوده دانشگاه را به خود جلب خواهد کرد.
خواندن کتاب "تری ایگلتون" مانند تماشای آتش بازی است. . .ارائه ی یک لیست از کاستی های مارکسیسم به مد زمان ما تبدیل شده است اما "تری ایگلتون" استدلال های متقابل قانع کننده ای را ارائه می دهد. او نویسنده و قصه گویی زبردست و جذاب است. پروفسور "تری ایگلتون" متفکری شوخ ، با بصیرت و تمایل به صحبت های عاری از چرب زبانی و حرارت ناشی از کنایه های طنز آمیز است و طیف نقد اندیشه های مارکسی را پوشش می دهد، همانطور که فقط یک منتقد واقعی مارکس می تواند این کار را بکند.

کتاب پرسش هایی از مارکس

تری ایگلتون
تری ایگلتون (به انگلیسی: Terry Eagleton) (زاده ۲۲ فوریه ۱۹۴۳) نظریه‌پرداز ادبی بریتانیایی است. بسیاری او را تأثیرگذارترین منتقد ادبی زندهٔ بریتانیا می‌دانند.او با تکیه بر نظریه‌های مارکسیست‌های اروپایی از جمله والتر بنیامین، لویی آلتوسر و پیر ماشری، مخاطبان فراوانی یافت و با پیروی از افکار این نظریه‌پردازان از شیوه‌ای ماتریالیستی برای مطالعه ادبیات بهره برد. این شیوه او در نوشته‌هایش در مورد ساموئل ریچاردسون و خواهران برونته نمود دارد. پافشاری ایگلتون بر پیچ...
دسته بندی های کتاب پرسش هایی از مارکس
نکوداشت های کتاب پرسش هایی از مارکس
Each of the chapters of this erudite and breezy . . . tract begins with a series of assertions about Marx and Marxism, which Eagleton then proceeds to debunk . . . through excursions into philosophy, political practice and literary analogy . . . Polemically charged and enjoyable.
هر یک از فصل های این رساله ی عالمانه و روح بخش با مجموعه ای از ادعاها درباره مارکس و مارکسیسم آغاز می شود که سپس ایگلتون درباره ی آن ها آگاه سازی می کند. . . از طریق گشت و گذار در فلسفه ، مشق سیاست و تشبیهات ادبی. . . به طرز مجادله آمیزی محق و لذت بخش است.
Guardian Guardian

A lively defense . . . Eagleton offers a richer, more complex and nuanced picture of the father of modern socialism . . . Throughout, the author is witty, entertaining, and incisive.
یک دفاع سرزنده. . . ایگلتون تصویری غنی تر ، پیچیده و ظریف از پدر سوسیالیسم مدرن ارائه می دهد. . . در کل ، نویسنده شوخ ، سرگرم کننده و تیزبین است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب پرسش هایی از مارکس (لذت متن)
نگارش این کتاب از یک فکر جذاب شروع شد: آیا ممکن است آشناترین انتقادهای وارد به کار مارکس همگی اشتباه باشند؟ و اگرنه تماما نامعقول، عمدتا چنین باشند؟ این بدان معنا نیست که مارکس هرگز قدمی برخطا برنداشت، من از آن دست چپ هایی نیستم که ابتدا تظاهر می کنند که به همه چیز می شود انتقاد کرد، اما وقتی از ایشان می خواهند سه نقد جدی به مارکس وارد کنند سگرمه هایشان درهم می رود و لب از لب وا نمی کنند. این کتاب به خوبی نشان می دهد که من خود دربارۀ برخی از آرای او تردیدهایی دارم. ولی آرای مارکس دربارۀ اهم مسائل زمان خود آن قدر صحیح بود که مارکسیست خواندن خویش کار معقولی به نظر آید. در این کتاب ده فقره از رایج ترین انتقادها به مارکس را، نه به ترتیب اهمیتشان آورده ام و کوشیده ام آن ها را یک به یک رد کنم. هدف دیگرم آن بود که در جریان این کار درآمدی روشن و قابل فهم به تفکر او برای کسانی عرضه کنم که با کار مارکس آشنایی چندانی ندارند. در این کتاب حرف چندانی دربارۀ مارکسیسم در مقام نقدی فرهنگی و اخلاقی نگفته ام. چراکه عموما از این منظر ایراد چندانی به مارکسیسم وارد نکرده اند و از این روی پرداختن به آن در این کتاب وجهی ندارد.