کتاب ستاره ها در دست

Selected Poems
  • 15 % تخفیف
    110,000 | 93,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: سخن سخن
    نویسنده:
کد کتاب : 17565
مترجم :
شابک : 978-9643724344
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب ستاره ها در دست اثر آدونیس

وقتی از ادونیس سخن می گوییم، درباره ی شاعری سخن می گوییم بزرگ و یگانه که بنا به استدلال اغلب منتقدان، پیشگام شعر امروز است و توانسته جنبش پیشگامانه ی خود را با برخورداری از ملکه های زبانی نادر و ذهن و نهادی اصیل راه ببرد. «ادوارد سعید» درباره ی این شاعر عرب می گوید:

ادونیس از آن گروه شاعرانی است که قرن پیش رو به آنان نیاز دارد؛ شاعرانی که کمک خواهند کرد تا دریابیم که از راه شعر و درافتادن با واژه های فریبکار و اندیشه های فرسوده، کائنات و زبان ها می توانند میوه های روح، میوه های درخت زندگی را با هم قسمت کنند؛ درختی که امروز از شنیدن آواز مرغان و آهنگ باد در شاخه هایش همچنان بی بهره ایم.

«ایو بونفوا» شاعر فرانسوی درباره ی ادونیس می گوید: امروزه شهرت و شناختگی ادونیس، شاعر سوری تبار لبنانی ، به گواهی ترجمه های پرشمار آثار او به زبان های متعدد، و با استناد به دیدگاه های خاورشناسان معاصر و پژوهشگران و منتقدان ادبی خاور و باختر بیش و کم جنبه ی جهانی پیدا کرده است.

کتاب ستاره ها در دست

آدونیس
علی احمد سعید إسبر (به عربی: علي أحمد سعيد إسبر) معروف به آدونیس (به عربی: أدونيس) (زاده ۱ ژانویه ۱۹۳۰ در روستای قصابین، سوریه) شاعر، مترجم، نویسنده، منتقد ادبی و ویراستار سوری است. او یکی از اثرگذارترین و برجسته‌ترین شعرای عرب دوره مدرن شمرده می‌شود. او در نیمه دوم قرن بیستم انقلابی مدرنیستی را رهبری کرد که اثر عظیمی بر شعر عرب برجای نهاد که با اثر تی. اس. الیوت در جهان انگلیسی زبان قابل مقایسه است.مکتوبات آدونیس عبارتند از بیست جلد شعر و سیزده جلد نقد. دوازده کتاب ترجمه شده توسط ا...
قسمت هایی از کتاب ستاره ها در دست (لذت متن)
زمستان تنهایی است/ تابستان کوچ/ و بهار میان آن دو پل است،/ تنها خزان است که در همه ی فصول رخنه می کند.