کتاب امپراطوری هخامنشیان

Achaemenid Empire
کورش،کمبوجیه،داریوش،خشایارشا و...
کد کتاب : 126827
شابک : 978-9647622448
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 752
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تاریخ امپراتوری هخامنشیان
History of the Achaemenid Empire
(پادشاهی کوروش کبیر، داریوش بزرگ، کمبوجیه، خشایارشا)
  • 148,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: سما سما
    نویسنده:
کد کتاب : 17625
شابک : 978-9646851573
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 432
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ امپراتوری هخامنشیان اثر حسن پیرنیا

سری پنجم از کتاب « تاریخ امپراتوری هخامنشیان» توسط نشر سما در سال 1398 منتشر شده است. این کتاب ارزنده به قلم پروفسور پیرنیا نگاشته گردیده است. کاری که استاد پیرنیا در این کتاب انجام داده این است که با نگاهی به ایران ماقبل اسلام به شکل پروژه ای تاریخی اولا اطلاعات جدیدی راجع به دوره ای از ایران را به تاریخ دوستان و متخصصین این حوزه ارائه می دهد و ثانیا شیوه ای که مطالب را گرداوری، دسته بندی و سپس به خواننده ارائه داده است خود به تنهایی در خور توجه برای دانشجویان و محققین حرفه ای تر خواهد بود.
این کتاب به طور خاص دوره هخامنشیان را مورد مطالعه قرار داده است. دودمانی که توسط کوروش کبیر بنیاد نهاده شد. این شاهنشاهی بر مردمان گوناگون از ملل و با ادیان مختلف فرمان می راند و اقوام بسیاری با آداب و رسوم خاص خود در قلمروی هخامنشی زندگی می کردند و فرهنگ ایالتی و قومی خود را پاس می داشتند. در حقیقت مشخصه مهم این دولت احترام به آزادی فردی و قومی و بزرگداشت نظم و قانون و تشویق هنرها و فرهنگ بومی و همچنین ترویج بازرگانی و هنر بود. همین امر این دوره را برای پژوهشی تاریخی مهم جلوه می دهد.

کتاب تاریخ امپراتوری هخامنشیان

حسن پیرنیا
حسن پیرنیا، ملقب به مشیرالملک و بعد مشیرالدوله )زاده ۱۲۵۱ در نایین - درگذشته ۲۹ آبان ۱۳۱۴ ش در تهران( سیاستمدار، حقوقدان و تاریخ‌نگار ایرانی، و نخست‌وزیر ایران در اواخر عهد قاجار بود..نوشته‌های تاریخی مشیرالدوله بیش از هرچیز نشان دهندهٔ روحیات و اندیشه‌های مؤلف و زمانهٔ اوست. او با نگاهی جستجوگر، تمدن کهن ایرانی را دستمایهٔ بالندگی و تفاخر ملی قرار داد و همچون میرزا آقاخان کرمانی تاریخ را «قبالهٔ نجابت و سند بزرگواری» هر ملتی می‌دانست. علاقهٔ پیرنیا به جزئ...
دسته بندی های کتاب تاریخ امپراتوری هخامنشیان