کتاب مولوی

Rumi: Past and Present, East and West
(دیروز و امروز، شرق و غرب)
کد کتاب : 17701
مترجم :
شابک : 978-9643800666
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 904
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مولوی اثر فرانکلین لوئیس

آثار مولانا در اشاره به رشد روانشناختی (سفر روح) به عنوان علم اجتماعی ارزشمند است. برای درک مولانا ، باید موضعی هرمنوتیکی کلاسیک اتخاذ کرد تا مفاهیم مورد نظر وی را کشف کند. تنها در صورتی می توان بنیان فکری شخص مولانا را درک کرد که این اصول را در نظر گرفت.
متن فرانکلین لوئیس اکنون بزرگترین کمک در انجام این کار است: هیچ متن موجود دیگری وجود ندارد که چنین پرتره دقیقی از مولانا ارائه دهد. این توضیحات و تجزیه و تحلیل عمیق پیشینیان وی و همچنین تأثیرات معاصر قرن سیزدهم در رشد روانشناختی وی را ارائه می دهد. به غیر از خود آثار مولانا ، هیچ کتاب دیگری نوشته نشده است که چنین بینشی را در مورد اینکه او واقعا چه کسی است ،ارائه دهد. پروفسور لوئیس اثری نوشته است که در درک هرمنوتیکی مولانا کمک می کند و زمینه ای فراهم می آورد غنی که از طریق آن بهتر می توان معناسازی خود مولوی را رمزگشایی کرد. در یک کلام باید گفت کتاب «مولوی» اثری بسیار ارزشمند است.

با ارائه بیش از پنجاه شعر مولانا و همچنین نثرهای دیده نشده ، این مطالعه برجسته جذابیت حیرت انگیز مولوی را جشن می گیرد ، هنوز 800 سال پس از تولد گذشته و این کتاب نشان می دهد که او هنوز معاصر و قدرتمند است.
فرانکلین دی. لوئیس دانشیار زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه شیکاگو است.

کتاب مولوی

فرانکلین لوئیس
فرانکلین دین لوئیس دانشیار زبان و ادبیات فارسی در گروه زبان‌ها و تمدن‌های خاور نزدیک در دانشگاه شیکاگو است. او همچنین معاون مرکز مطالعات خاورمیانه در این دانشگاه است. پایان‌نامه دوره دکتری لوئیس درباره حکیم سنایی، برنده جایزه بهترین رساله سال، از بنیاد مطالعات ایرانی در سال ۱۹۹۵ شده‌است.لوئیس در دانشگاه یو سی برکلی تحصیل کرد و سپس دکترا را در گروه زبان‌ها و تمدن‌های خاورنزدیک در دانشگاه شیکاگو انجام داد. لوئیس، سابقاً در دانشکده مطالعات خاورمیانه و آسیای جنوبی دا...
نکوداشت های کتاب مولوی
Excellent. A comprehensive overview of the Sufi poet-philosopher and his influence. Highly recommended for all collections
عالی .مروری جامع بر شاعر-فیلسوف صوفی و ​​تأثیر او. برای همه بسیار توصیه می شود
 Library Journal Library Journal

This book is a major contribution to the study of the great Sufi poet, and it should be on the bookshelf of anyone drawn to Rumi.
این کتاب سهم عمده ای در مطالعه شاعر بزرگ صوفی دارد و باید در قفسه کتاب هرکسی که به مولانا جذب شده است، باشد.
 New York Review of Books New York Review of Books

قسمت هایی از کتاب مولوی (لذت متن)