کتاب گفت و گو با عباس کیارستمی

Interview with Abbas Kiarostami
کد کتاب : 18063
شابک : 978-6007343661
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 348
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب گفت و گو با عباس کیارستمی اثر مهدی مظفری ساوجی

"گفت و گو با عباس کیارستمی" اثری است به کوشش "مهدی مظفری ساوجی"، که از سه بخش تشکیل شده است. در ابتدای کتاب، "مهدی مظفری ساوجی" اشعاری را به "عباس کیارستمی" تقدیم نموده است و پس از آن نخستین بخش کتاب با عنوان گزارش شروع می شود؛ به دنبال گزارش، فیلم شناسی و کتاب شناسی عباس کیارستمی و همچنین مروری بر آثار، بزرگداشت، افتخارات و جوایز وی صورت گرفته است. بعد از این قسمت، بخش دوم کتاب قرار دارد که تاثیر گذارترین فیلم زندگی عباس کیارستمی و قسمت کوتاهی با عنوان "در آغاز تصویر بود" را در بر گرفته است. بعد از این دو قسمت، بخش سوم کتاب با عنوان گفت و گو آغاز شده که "مهدی مظفری ساوجی"، بیشتر حجم کتاب را به آن اختصاص داده است. این گفت و گو ها که "عباس کیارستمی" حدود هفت ساعت از وقتش را به آن ها اختصاص داد، در ابتدا قرار بود که ادامه پیدا کند اما به دلیل مشغله ی زیاد این هنرمند نامی، و پس از آن درگذشت تاسف بار وی، به همین مقدار محدود شد.
"مهدی مظفری ساوجی" بیان داشته که "گفت و گو با عباس کیارستمی"، علاوه بر روایت زندگی شخصی و هنری وی، ناگفته هایی در بردارد که هرگز در جای دیگری ذکر نشده اند. این گفت و گوها از ترتیب منظمی برخوردار نیستند و بنا به حالات و زمینه ی بحث مورد نظر، مدام میان آینده، حال و گذشته سیر می کنند. "عباس کیارستمی" در این اثر از نام های بزرگی نیز صحبت به میان آورده که "ناصر تقوایی"، "داریوش مهرجویی"، "مسعود کیمیایی"، "اصغر فرهادی"، "ابراهیم گلستان"، "فدریکو فلینی" و "چارلی چاپلین" تنها بخشی از آن ها هستند.

کتاب گفت و گو با عباس کیارستمی

مهدی مظفری ساوجی
مهدی مظفری ساوجی در سال 1356 ه. ش متولد شده است؛ شاعر معاصر ایرانی است.مهدی مظفری ساوجی فرزند اکبر در ساوه به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در زادگاهش سپری کرد و توانست از دانشگاه پیام نور ساوه در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شود.فعالیت‌های شعری خود را از سال 1374 شمسی شروع کرده و به مدت چند سال با مطبوعات (مجلات و روزنامه‌های مختلف) همکاری نزدیک داشته است.مظفری دو مجموعه شعر شاعران معاصر به نام «نغمه‌های رود عطش» و &laqu...
دسته بندی های کتاب گفت و گو با عباس کیارستمی
قسمت هایی از کتاب گفت و گو با عباس کیارستمی (لذت متن)
اصلا چرا سراغ شب رفتید؟ راستش از این نوع سوال ها خوشم می آید، حتی اگر جوابی برایش نداشته باشم که الان ندارم. نمی دانم، شاید به همان دلیلی که وقتی وارد خانه شدی به من گفتی که: «با تنهایی چه طور کنار می آیی؟» شاید مفهوم شب برای من عمیق تر از بقیه آدم هایی باشد که شبیه من زندگی نمی کنند. یعنی شب را بیش تر از بقیه، درک و حس می کنند. و در این شعرهایی هم که خوانده ام، به نظر خودم انتخاب خوبی کرده ام، چون احساس می کنم که نسبت به دیگران درک بیش تری در مورد شب دارم.