کتاب خدا و انسان در قرآن

God and Man in the Qur'an
کد کتاب : 18412
مترجم :
شابک : 978-9643251130
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خدا و انسان در قرآن اثر توشیهیکو ایزوتسو

آثار توشیهیکو ایزوتسو از زمان انتشار به ویژه در ترکیه از برتری آکادمیک و مردمی برخوردار بوده اند. آثار وی تا دهه 1990 مورد انتقاد جدی علمای مسلمان قرار نگرفت. درعوض ، تمایل به پذیرش دیدگاه ایزوتسو به عنوان عالمی استثنایی بسیار علاقه مند به سنتهای اسلامی و قرآن بود که به مرور توجه همگان را به خود جلب کرد. او متن قران را با حساسیت می خواند و می کوشید تصویری کامل و بدون پیش داوری ارائه دهد. او (برخلاف بسیاری از خاورشناسان) همیشه به قرآن اجازه می داد خودش صحبت کند. در اواخر دهه 1990 و اوایل 2000 ، گرچه بسیاری همچنان تحسین دستاوردهای ایزوتسو را تحسین می کردند ، اما انتقادات به آثار وی با تمرکز بر جنبه های مختلف روش و یافته های ایزوتسو آغاز شد و سوالاتی درباره صحت و مناسب بودن تحلیل وی مطرح شد.
این کتاب که از قلم اولین محقق جدی ژاپنی در مورد اسلام آمده است ، ساختار اساسی آموزش قرآن را در یک رابطه چهارجانبه بین خدا و انسان کشف می کند: اول: خدا خالق انسان است. دوم او اراده خود را از طریق مکاشفه به انسان می رساند. سوم: یک رابطه بنده_پروردگار بین خدا و انسان وجود دارد. چهارم مفهوم خدا به عنوان خدای نیکی و رحمت (برای کسانی که از او سپاسگزارند) و خدای خشم (برای کسانی که او را رد می کنند).
شرح دکتر ایزوتسو در مورد تحول تاریخی این مفاهیم در عربستان پیش از اسلام تا ظهور اسلام کاملا غنی و ارزشمند است.

کتاب خدا و انسان در قرآن

توشیهیکو ایزوتسو
توشی‌هیکو ایزوتسو (Toshihiko Izutsu)؛ زادهٔ ۴ مهٔ ۱۹۱۴ در توکیو - درگذشتهٔ ۷ ژانویهٔ ۱۹۹۳ در کاماکورا، زبان‌شناس، قرآن‌پژوه، اسلام‌شناس و فیلسوف ژاپنی بود. وی پژوهش‌ها و نوشته‌های بسیاری در فلسفه تطبیقی و بررسی تطبیقی ادیان از خود به یادگار گذاشت.ایزوتسو در خانواده‌ای ثروتمند چشم به جهان گشود. پدر او بازرگانی سختگیر و پیرو آیین بودایی ذِن بود. پدر ایزوتسو او را از سن کم وادار به ریاضت‌کشی مطابق آیین ذن می‌کرد. این ریاضت‌کشی باعث شد که ایزوتسو ...
دسته بندی های کتاب خدا و انسان در قرآن