کتاب بولوار دل های شکسته

Boulvar-e Del-haye Shekaste
کد کتاب : 18569
شابک : 978-9646728455
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 156
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب بولوار دل های شکسته اثر پرویز دوائی

این نوشته ها که بیشتر شکل خاطره دارند، روایت هایی لطیف از گذشته های نه چندان دور ایران اند. روایاتی از دهه های سی و چهل که دوران کودکی تا جوانی نویسنده را دربردارند.
در مقدمه ای که هوشنگ گلمکانی بر این کتاب نوشته است می خوانید: نوشته های غیرسینمایی او دنیای دیگری ست؛ این هایی که نمی دانم قصه بنامم یا قطعه یا قصه واره یا خاطره؛ که هرکدام برای من حکم شعری منثور دارد و هربار با خواندن آن ها درشان غرق و بی تاب و بی خود می شوم. یک پوشه از نامه هایش دم دستم دارم که گاهی یکی را برمی دارم و برای تلطیف روح و روان می خوانم.

کتاب بولوار دل های شکسته

پرویز دوائی
پرویز دوایی منتقد فیلم، نویسنده و مترجم ایرانی متولد ۱۳۱۴ تهران است.پرویز دوایی فارغ التحصیل دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در رشته زبان انگلیسی است و همین تسلط به زبان باعث شد که مترجم مقالات مختلف سینمایی و متن گفت وگو برای دوبله فیلم ها باشد. با مجلات سینمایی مختلفی همکاری و به عنوان منتقد فیلم شهرت پیدا کرد. از مجلاتی که با آنها همکاری کرد می توان به سپید و سیاه، مجله فردوسی، رودکی، روشنفکر و سینما و نگین اشاره کرد. برای ماهنامه سینمایی فیلم هم گاهی بهاریه یا مقاله نوشته است. آخرین مقاله اش...
دسته بندی های کتاب بولوار دل های شکسته